• Om iFokus
  • iFokus-bloggen
  • Intressesajter
  • Starta en sajt
  • Support
  • Logga in med Facebook
  • Bli medlem
  • Logga in
iFokus Hoppas du har en bra dag!
Reworking iFokus
  • Om sajten
  • Lexikon
  • Länkar
  • Medlemmar
  • Sök
  • A A
Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen Välkomst
Ny sajtvärd
0 svar

Konjak
2019-10-21
Vill du bli ny sajtvärd?
0 svar

iFokus
2017-02-21
Vill du vara värd för Modellfoto iFokus?
0 svar

Niklas
2017-01-20
Vad är detta för ställe?
2 svar

MajaL
2012-09-04
Nykomling
1 svar

Tussilagon60
2012-08-23
Du kom hit via Google.
0 svar

bgtommyalm
2012-06-27
Från värd och medarbeare Utrustning Modeller Sminkning Kläder Ljussättning Utomhus TFP, Time For Print Upphovsrätt Efterarbete och Redigeringshjälp I mobilen Kritik tack Hjälp mig Jag tycker Teknik Alltid i väskan Jag söker modell Jag söker fotograf Mina bilder Läsbart - Länkar och böcker Önskeartiklar Programvaror, alla typer Allmän fotodiskussioner Köp byt o sälj Off Topic

Redigera - Manipulera

Dagens digitala värld ger oändliga möjligheter att redigera en bild i datorn. Men var går gränsen för vad som är tillåtet i modellfoto, och finns det något som kallas fusk här på Modellfoto iFokus. Läs mer »

Inspirationstips

Jag har på senaste tiden sett en hel del inlägg om att folk inte har någon inspiration och vet inte riktigt vad dom ska göra för att få tillbaka den. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att skriva ner lite tips om hur man kan få inspiration. Läs mer »

Ritplatta

Att använda datormusen vid bildredigering är svårt och ger sällan ett riktigt bra resultat. En ritplatta ger högre precision gör jobbet snabbare. Här kommer en recension över Huion H580. Läs mer »

Att ”bli” modellfotograf.

Vad är det som gör modellfoto så spännande och intressant? Vad finns det för fällor på vägen till modellfoto och vad fick mig att bli så insnöad på modellfoto? Läs mer »

Modellfotografi

Vad innehåller begreppet modellfotografi och vad ställer det för krav på en fotograf? Varför väljer man området modellfoto och vad kan man vänta sig efter valet? Läs mer »

Objektiv.

I den här artikeln skall jag försöka reda ut begreppet objektiv. Artikeln riktar sig till dig som är nybörjare eller kommit en bit på väg, därför har jag tillåtit mig att förenkla en del. Jag försöker också använda ord och begrepp som även den mindre kunniga fotografen skall förstå.Artikeln är generell för all fotografering med lite tips för modellfoto på slutet. Läs mer »

Om filter till kameran

En kort introduktion om filter till din kamera. Filter som kan ge dig bättre bilder. Läs mer »

Användningsområden för reflexskärm

Du har säkert hört talas om reflexskärm. Som fotograf kanske du rent av använder en? Men vad är de olika sidorna till för? Läs mer »

Fotomodell för första gången?

Jag skall försöka ge dig som vill ställa upp som fotomodell för första gången lite råd och tips. Jag vänder mig i första hand till dig som söker eller fått kontakt med en fotograf. Läs mer »

En fotosession

En vanlig dag som modellfotograf kan se ut så här eller på hundra andra sätt. Den här dagen blev som vanligt ingen annan lik men spännande, utvecklande och intressant. Läs mer »

Fotouppdrag.

Du får för första gången frågan om du vill fotografera ett bröllop, en konfirmation, ett dop, en student eller annat som är av engångskaraktär. Allt ovanstående har en del gemensamt med modellfoto och borde därför platsa på sajten. Läs mer »

Speedlight

En extern blixt, en Speedlight, kan göra stor skillnad för dina bilder. Här försöker jag reda ut de vanligaste begreppen och funktionerna och ger också lite förklaringar som vägledning i ditt köp av blixt. Läs mer »

Kamerans betydelse.

Vilken kamera behöver du som modellfotograf eller vilken kamera är bäst för dig som kommit en bit på väg i ditt fotograferade. Läs mer »

Nya inlägg på iFokus

• Hypothalamus
  • Synskadades museum
  • Funktionsmedicin
  • Funktionsmedicin
  • Ord för dagen
  • Ädelkattens utställning 7-8/12
  • Vinn en julbädd
  • Klagomål
  • - Visa fler -
Om iFokus Mobilversion Annonsera Kontakta oss Support Användaravtal Skrivregler Cookies
iFokus logo

LONDON - NEW YORK - PARIS - MILANO - TOKYO - HONG KONG - RESTEN AV VÄRLDEN

© Copyright Internetfokus i Sverige AB

Tillbaka till toppen