Annons:
Etikettmodeller
Läst 2249 ggr
maggizponni
2016-10-29 21:08

Vad är viktigast för att bli modell?

Hej! Detta kanske är en konstig fråga och jag tror detta är rätt sajt? Jo, när jag säger en modell, vad är egentligen viktigast för att bli modell? Är det viktigaste att man ska ha ett behagligt och vackert ansikte? Eller är det mest kroppen som man ser tittar på, att den ska vara sådär äckligt smal? Kroppens ideal vet man ju, sorgligt nog !!! Men vad är egentligen ett modellansikte? Det är ju en sån smaksak! Men finns det objektiva saker som är viktiga att ha för att vara modell ? Och sen… Hur Mycket spelar utstrålning , charm och karisma roll för att vara en modell? Är det viktigt ? Skulle vara intressant att höra! Tacksam för svar! Kram

Annons:
Honestyisdead
2016-10-29 21:13
#1

Jag skulle vilja påstå att utstrålningen är viktigast.

maggizponni
2016-10-29 21:21
#2

#1 Hur fångar men en utstrålning på bild då? Om du förstår vad jag menar….

vendelay
2016-10-29 21:24
#3

De modeller som jag anser fångar mitt intresse mest är de som inte är "typiskt vackra". T.ex Allison Harvard, Winnie Harlow, Madeline Stuart, Shaun Ross eller Molly Bair. De har istället någonting som gör att jag stannar upp och tittar lite extra. Modeller som ser ut som "alla andra" är inte så intressant - för mig! 

Och på tal om idealkroppen håller jag inte med dig alls. Det finns catwalks och photoshoots med allt ifrån extremt sjukligt smalt till extrem fetma, från albinopersoner till riktigt mörka personer, från de med perfekt hy och inga skavanker till de med brännskador, pigmentsjukdomar och sneda tänder.

Jag skulle påstå att det viktigaste är utstrålningen. Kroppens storlek beror på vad för slags mode du är ute efter, för som sagt, det finns något för alla idag. Det går att vara hur vacker som helst men om du inte kan få någon att stanna upp när de ser en bild på dig så kommer det ju aldrig att fungera.

Lycka till!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

maggizponni
2016-10-29 21:28
#4

#3 Menar du typ : oavsett hur objektivt vacker en lampa är , om den ändå inte lyser /är tänd så man den ändå inte? Sen finns det ju objektivt fula lampor som man aldrig kan släcka!!! Men hur fångar man en utstrålning på bild ?

vendelay
2016-10-29 21:31
#5

#4 Förlåt, jag vet inte hahaha. Men om jag förstår saken rätt skulle jag nog hellre välja en objektivt ful lampa som lyser än en objektivt vacker lampa som är släckt… Men jag vet inte om jag fattade det du skrev rätt.

Titta på shower som Americas Next Top Model, där kommer du få mängder med tips. Det är ju utstrålningen i stort sett alla har problem med 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Aleya
2016-10-29 21:33
#6

Tja du. Först är det ju att du måste vara en viss längd. Minns nu inte vilken det var. Tror 173. Men det finns ju plus size modeller också.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
vendelay
2016-10-29 21:37
#7

Fast det finns definitivt agenturer som skriver kontrakt även om du är för kort eller för lång - det viktigaste är just du.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

maggizponni
2016-10-29 21:41
#8

Men då kan ju alla bli modeller ? Det finns ju då tydligen argenturer för alla?

Honestyisdead
2016-10-29 21:43
#9

#8 Alla har inte rätt utstrålning

vendelay
2016-10-29 21:46
#10

Som Hera säger, alla har inte utstrålningen. Det finns modeller som ser ut på alla möjliga sätt med alla olika kroppsformer och frisyrer och sjukdomar och allt vad du kan tänka dig men alla har en sak gemensamt - när du ser dem stannar du upp. De har något extra som gör dem minnesvärda, som fångar dig.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Thotis90
2016-11-04 10:03
#11

Jag skulle vilja att du definierar ordet modell, för det finns olika typer av modeller. Vill du gå på runway/catwalk? Vill du fotograferas för katalog? Vad vill du göra? Jag som fotograf tycker att det viktigaste är hur du som modell svarar på mina direktiv, hur öppen du är för nya idéer, hur mycket du vill utvecklas och hur mycket du vågar bjuda på sig själv.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Upp till toppen
Annons: