Annons:
Etiketthjälp-mig
Läst 1868 ggr
The Idizen
2015-08-06 17:38

Hur går det egentligen till?

Hej! Idag var jag ute shoppade kläder. Plötsligt kommer det fram en kvinna och säger "Ursäkta mig, kan du komma här? " 

Kommer inte ihåg allt för blev så paff.  Men hon berättade att hon är fotograf och att innan modeller kommer till agenturer så fotar hon. Kikade in på hennes hemsida och hon har fått många bra omdömen. 

Enligt henne så hade jag "det där lilla extra" och hon ville gärna fota mig. 

Jag vet inget alls om hur det här funkar, jag har funderat på att bli modell.

Om jag går till henne skulle det kosta 350 kr för 10 bilder.

Men vad händer sen? Måste vara jätte svårt att hitta agenturer som vill plåta en 14-åring?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Annons:
Thotis90
2015-08-15 08:49
#1

Du ska börja med att prata med dina föräldrar då du är minderårig. Om de stöttar dig i detta tycker jag att du ska börja bygga upp en portfolio. Bli fotograferad av olika fotografer, men gå aldrig med på någonting som inte känns bra för dig. Ha gärna med en förälder vid alla fotograferingar tills dess att du blir myndig.

Jag måste bara säga att det känns märkligt att hon kommer fram till dig, säger att du har det där lilla extra och att hon vill fotografera dig, men att du får betala (tolkade det så?). Jag är själv fotograf och de som jag kontaktar personligen, som hon nu gjorde, behöver aldrig betala.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

densomundrar
2015-08-15 21:02
#2

#1 kanske är en sådan där fotograf som gör sådana där "modell för en dag" jobb? Med styling och så?

Thotis90
2015-08-15 22:07
#3

#2 Då borde hon ha informerat om att det var det hon ville erbjuda, vilket jag tolkar det som att hon inte gjorde.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Varga
2015-09-05 17:01
#4

Jag håller med #1 om att det känns väldigt märkligt att hon skulle ta betalt för att fota dig när Hon tog kontakt med Dig, TS. Antingen ska ni köra TFP, alltså att båda får använda bilderna för att göra reklam för sig själva och inte betalar något, eller så ska hon betala dig. I annat fall finns det många andra fotografer som säkert absolut kan tänka sig att hjälpa dig med TFP-bilder för att bygga din portfolio! :)

Upp till toppen
Annons: