Annons:
Etikettjag-tycker
Läst 1828 ggr
Nilvanasrexar
5/17/15, 9:24 AM

Planering inför fotografering?

Förbereder ni och tänker igenom en fotografering eller fotar ni mest lite "slump mässigt" liksom? Kul att höra hur ni gör!

Annons:
Metnal
5/20/15, 4:32 PM
#1

Då jag håller på med modellfotning så är planeringen en stor del i om bilden kommer bli bra sen. Jag själv tycker i många fall att planeringen inför en fotning, hitta location, kläder, prata med fotograf , inspirationsbilder.. M.m. är det roligaste :D

Kolla gärna in min blogg! http://thefatcheerleader.com

Instagram: @metnalized

pellepiano
5/24/15, 10:42 AM
#2

Det är väldigt blandat. För en del saker tänker man ut i förväg, men när man väl fotograferar händer saker so gör att det blir mycket spontana saker också. Och ibland är det kul att bara se vad som händer utan att planera för mycket.

Po A
5/24/15, 12:53 PM
#3

Om jag har en kund som bara ska ha vanliga porträttbilder, så är där inte så mycket att förbereda, ska det vara onlocation så är där lite mer att tänka på, plats, väder, grejor som ska med, osv..

Just nu håller jag och en till på med ett projekt som vi  jobbat till och från med i  Ca: två månader. Så det är lite hur omfattande fotograferingen ska vara. Just detta projekt så är det 6-7 personer inblandade när det väl blir av.

born2b
7/23/15, 4:35 AM
#4

Vissa fotograferingar är väldigt planerade, men ibland händer det något på vägen och det blir lite bilder utanför planeringen också. Ibland blir dem de bästa bilderna. Tex man har gjort en håruppsättning och när vi är "klara" släpper modellen ut håret och tokar sig framför kameran, slänger med håret, drar med fingrarna genom håret…och bilderna blir helt galet bra  :)

ronniepersson.daportfolio.com

Thotis90
8/15/15, 8:50 AM
#5

Jag försöker alltid planera inför en fotografering, för kommer jag förberedd går det bra. Kommer jag oförberedd går det mindre bra eller inte alls.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Varga
9/5/15, 4:58 PM
#6

Jag gör väldigt olika - ibland kan jag planera i månader (jag har tom haft sessioner som varit på planeringsstadiet i flera år!) men ibland så kan det vara kul att gå ut och köra något spontant bara för att "hålla liv i det" och testa lite nya poser, ljus etc. Ibland så känner man även att man vill "prova" en ny fotograf/mua/stylist innan man tar sig an något större projekt med dem, och det gissar jag gäller även för fotografer när de letar modeller ^^

Annons:
Zpookey
11/12/15, 12:18 AM
#7

Det beror på hur avancerad plåtning man ska göra.

Upp till toppen
Annons: