Annons:
Etikettefterarbete-och-redigeringshjälp
Läst 1206 ggr
pellepiano
3/13/15, 10:13 PM

Omfattande D&B på Terese ...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Ett porträtt från min första session med Terese Öhnerud. Jag fastnade för hennes kortklippta sida. Här gjorde jag en väldigt omfattande dodge & burn för att jämna till och forma. En samlad bild av alla justeringar finns i bild två. De bilderna ser ut som spöken =)

Annons:
leemland
3/16/15, 1:55 PM
#1

Ser verkligen ut som ett stort arbete med dodge & burn .

Otrolig bild förresten ! :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

bgtommyalm
3/16/15, 5:38 PM
#2

Din första bild är ljuvlig och din andra är….. hur skall jag uttrycka mig…… Att kritisera dig känns som att kritisera påven eller….. ja ungefär så. Du må ursäkta mig. Min respekt för ditt fotokunnande är stor, för att inte säga mycket stor. Men det här blev för mycket av allt.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

pellepiano
3/17/15, 11:02 AM
#3

Jo jag tog i vad gäller att jämna ut saker =)  Bild två är den samlade informationen från 4 lager i photoshopfilen av bild 1, vars uppgift är att ändra och fötydliga/förminska form, och fixa ojämnheter som man vill välja bort. ( alltså inte menad som en fristående bild ).

Det används mycket alternativa metoder då dodge and burn tar mycket tid i anspråk . Som tex IHP ( inverterad highpass ) och det som alla vill säga idag , Frequenzy Separation, trots att det inte gör något annat än delar upp bilden i två lager, en med textur och ett undre lager med vald oskärpa och färg ( som bas och diskant ), men finns fördelar med att kunna påverka bara det ena lagret, tex med Healing brush så kör man den på texturlagret och så behöver man inte tänka på färgproblem mm. Dock används det också för att jämna ut hud, genom att öka oskärpan på det undre lagret och det gör bl a att highlights blir större och då stämmer inte ljuset riktigt vilket blir tydligt när bilden inte visas i originalets storlek.

Upp till toppen
Annons: