Annons:
Etiketthjälp-mig
Läst 1447 ggr
SophieL
2014-12-29 23:36

Hur blir man modell?

Jag är en tjej på 13 år som skulle vilja bli modell. Hur gör jag och vart ska jag vända mig till?

Annons:
bgtommyalm
2014-12-30 18:06
#1

Varje gång jag läser en sådan här önskan blir jag lite villrådig. En massa frågor dyker upp i mitt huvud och du skall som första svar får en del av de frågor jag ställs inför.
Varför vill du bli modell?  Vad för sorts modell vill du bli?  Vad tror du modellarbetet består av?  På vilken nivå vill du bli modell? 

Att ha en önskan om att bli modell är helt OK för mig och jag hoppas att din önskan blir verklighet. Men att ha en önskan räcker inte särskilt långt, du måste ha en ambition och en kunskap också. Hur tänker du förena skolarbete med att vara modell? Har du dina föräldrars medgivande? 
Du frågar var du skall vända dig och mitt svar är att du kan lägga ut en bild på dig själv här. Ge en kort beskrivning av dig själv och då menar jag inte bara längd och vikt eller annat mindre viktigt (om du nu inte vill bli supermodell i det övre skiktet).

Det finns massor av sidor där du kan marknadsföra dig med bilder och beskrivningar men den här sajten är en av de mest seriösa. Sajten företräder inga intressen och är inte kopplad till andra sajter. Läs gärna råden i artiklarna om att vara eller bli modell.
Och jag hoppas att du återkommer här!

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

Delfinen02
2015-01-08 20:16
#2

på modell.se

bgtommyalm
2015-02-01 16:34
#3

Jag blir lika ledsen varje gång jag svarar på en fråga och sedan blir det ingen respons. Svarar jag fel eller…..

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

nadilda
2015-02-07 10:54
#4

#3 Tycker du svarar väldigt bra! Är man inte redo att granska sig själv enligt de frågor du ställer så tror jag inte att man är redo att bli modell.

Upp till toppen
Annons: