Annons:
Etikettkritik-tack
Läst 1349 ggr
Ridtravartjej
11/7/14, 11:25 AM

Kritik - Bebis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotograferade bebis igår för första gången någonsin och tänkte fråga efter lite kritik :)

Bild 1

Annons:
Ridtravartjej
11/7/14, 11:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild 2

Ridtravartjej
11/7/14, 11:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bild 3

bgtommyalm
11/7/14, 5:00 PM
#3

3 härliga bilder. Du har dock lite platt belysning som blir lite tråkig i längden.
Skärpan är perfekt.
Ett underifrån-perspektiv tilltalar mig inte fullt när det gäller små barn men det är kanske mest en smaksak. Jag tro att du kan beskära lite hårdare.
I etta och tvåan har du ojämn belysning på bakgrunden. Goa bilder.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

Ridtravartjej
11/9/14, 2:37 PM
#4

#3 den ojämna belysningen är nog för att mamman stod bredvid för att han bara kröp iväg annars :P

minowi
11/13/14, 12:39 PM
#5

Fina bilder! Det är inte lätt att fånga de små liven. Även föräldrarna kan vara en utmaning, ofta vill de ropa (le, skratta, titta hit-titta dit) till sina barn och det blir ett problem så fort de inte står rakt bakom den som fotar. Och som på bild 1 där mamman skuggar blixten. (skuggan borde du dock kunna tona ner i tex lightroom utan större svårigheter) Vissa fotograferingar tycker jag det är svårare att dirigera föräldrarna än barnen.

Till skillnad från bgtommyalm så tycker jag ljuset är bra, passar bra för barnfoto. Jag tycker att det är svårt att ljussätta barnfoto på annat sätt då de ofta far runt en del, men det kan mycket väl bero på bristande rutin då jag bara har det som en hobby och inte fotat med än ca 10 familjer.

Om du inte hade det så se till att ha med pappersnäsdukar så föräldern kan torka snor om det är möjligt. Dock kan ju snortorkning sabba stämningen hos barnet, ingen av mina uppskattar i alla fall att få näsan torkad.

Men som sagt, snygga bilder!

Upp till toppen
Annons: