Annons:
Etikettkritik-tack
Läst 1867 ggr
Ridtravartjej
2014-10-29 10:16

Kritik - Modell bilder!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Jag fotar inte modeller så super ofta men har börjat göra de mer och mer nu när jag har startat UF företag och satsar på att bli fotograf!
Men igår tog jag lite modellbilder på en kompis och tänkte kolla vad ni tycker om dem? Om de finns nåt jag kan tänka på till nästa gång och lite sånt :)

Annons:
Ridtravartjej
2014-10-29 10:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild 1

Ridtravartjej
2014-10-29 10:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bild 2

Ridtravartjej
2014-10-29 10:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Bild 3

bgtommyalm
2014-10-29 11:19
#4

Du har 3 trevliga bilder, inget tal om annat. Men du brister lite i det tekniska.
Du frestar din sensors kontrastomfång lite över gränsen. Försök att undvika svarta och mörka kläder när du har så ljus omgivning. I bild 2 har du klippt de vita partierna och de är urfrätta, även bild 3 ligger på gränsen. Håll alltid ögonen på histogrammet. Avståndet skall du alltid mäta på ögonen och helst med punktmätning. I bild 2 är linsöverstrålningen inte till fördel för modellen.

Din logga kan jag knappt läsa på min skärm och jag erkänner också att jag har mycket svårt för loggor i bilder. De förstör oftast en bra bild. Lycka till med ditt UF företag.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

Teja-Bea
2014-11-06 14:54
#5

Håller med om att det över lag är tre bra bilder. En bra start! =)

Något som jag framför allt la märke till är att du gärna verkar vilja fota i motljus. Då är det fördel att ha en liten extern blixt så du kan få lite ljus i modellens ansikte och samtidigt slippa att bakgrunden blir utfrätt.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Upp till toppen
Annons: