Annons:
Etikettkritik-tack
Läst 1787 ggr
born2b
9/8/14, 5:36 AM

Modellbild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åsikter om + & - angående redigeringen och bilden i allmänhet.

ronniepersson.daportfolio.com

Annons:
born2b
9/8/14, 7:14 AM
#1

Är det fler än jag som upplever att man blir "blind" på sina egna bilder när man redigerar dem? Har hittat några smågrejer jag kanske ska redigera, beroende på om andra finner dem störande…

ronniepersson.daportfolio.com

leemland
9/12/14, 8:20 PM
#2

Fin bild tycker jag. Har dock lite att påpeka: Jag skulle vilja ha lite fokus på ansiktet på modellen . Lite ljus i nedankant på bilden(stövlarna och ner) 

Tycker överlag annars bilden är rätt bra, annorlunda omgivning, "lagom" beskuren. Har inte så mycket annat att påpeka just nu i alla fall :) 

Och till din andra fråga: Är det fler än jag som upplever att man blir "blind" på sina egna bilder när man redigerar dem? Ja de blir man lätt tycker jag. Stirrar sig blind på en liten detalj bara.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

bgtommyalm
9/17/14, 6:00 PM
#3

Nu kommer jag till läget vad vill du med bilden igen. En ganska lättklädd modell i ett underifrån perspektiv i en sunkig miljö. Modellen har uppmärksamheten på något okänt. Bilden ger ett oskarpt intryck. Stövlarna saknar teckning. 

Jag kan inte annat tycka att du har framställt modellen ofördelaktigt, men det kan å andra sidan varit din avsikt. Det här är enligt mig inte bra ända tills du förklarar vad du ville med bilden.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

H-lena
10/2/14, 9:57 AM
#4

Tycker det är alldeles för mycket vägg å vänstra sidan , det stör liksom kompositionen. Sen gillar jag inte riktigt perspektivet något underifrån. Annars är det en rätt bra bild! (Men vad vet jag egentligen!)


erika-86
10/3/14, 11:28 AM
#5

Jag tycker platsen är riktigt frän. Sönderslaget, lite skum och en massa klotter. Och klänningen är ju helt underbar! Wow, vill ha! Riktigt snyggt med rött hår, röd klänning och röda näthandskar! Och det är snyggt med svarta stövlar till det! Jag har inte läst om komposition och foto men har lyssnat och pratat mycket med mina kompisar som pluggar det nu när de diskuterar olika modell och porträttbilder i tidningar och i datorn till olika uppgifter till skolan. Jag upplever inte alls att modellen framställs ofördelaktigt ur den vinkeln, snarare tvärtom! Jag får känslan av att man ser upp till modellen och att hon känner sig självsäker i den posen och tittar lite drömmande ut genom fönstret. Mina kompisar tittar bara på proffsbilder när de diskuterar bilder och denna vinkel och komposition är inget jag inte sett förut! Riktigt snyggt tycker jag! Tycker det är snyggt när modellens kropp är lite vinklad ur bild men tittar in i bild. För mig hade bilden inte funkat alls om inte förgrunden, väggen, hade varit med i bild. Om det är något som jag skulle ändra på så är det en vit grej vid hennes sko och något vitt snörliknade vid hennes öra, i taket. Men det går att redigera bort! Jag hade gärna bytt plats med modellen!

erika-86
10/3/14, 11:29 AM
#6

Born2b. Var bor du?

Annons:
Upp till toppen
Annons: