Annons:
Etikettallmän-fotodiskussioner
Läst 1630 ggr
leemland
8/19/14, 7:17 PM

Projekt i höstvädret ?

Nu när sommaren är slut och man kanske har slut på fantasi men ändå vill hålla igång med kameran. Då är det kanske dags att dra igång ett litet projekt. 

Här hittar du 14 olika projektförslag. Fyll gärna på med dina egna förslag här 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
leemland
10/26/14, 12:31 PM
#1

Någon som har startat ett litet projekt såhär under hösten? 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Po A
10/26/14, 7:19 PM
#2

Jag har ett litet projekt som ligger på pappersstadiet. Jag fotograferar med Sony och jag är så trött att använda en adapter som jag sätter blixten på så jag kan använda mina Pocket wizzard. Så tanken är att, sätta dit en PC kontakt om det går och får plats på själva blixten så jag bara kan plugga in kontakten och avfyra blixten. Blixten i detta fallet är ett gäng speed lights. Så jag håller på att kolla runt på nätet efter ritningar eller sprängskisser på hur det ser ut i blixtarna, innan jag delar dom :)

leemland
12/4/14, 9:01 PM
#3

#2 Hur har det gått med ditt projekt? 🙂

Funderar själv på att komma igång med ett litet projekt men har ingen aning om vad jag ska göra. Skulle behöva gå tbk till basic när det gäller inställningar och sånt , det är evigheter sedan jag verkligen tog ett "bra" foto. Har mestadels använt de färdiga inställningarna eller mobilen nu under hösten. 

Så nu tänkte jag höra om någon vet något färdigt Projekt man skulle kunna satsa på? Och utgå från att man ska "lära sig" kameran kanske. 😛(hoppas ni förstår hur jag menar 😛) 

Kom gärna med fler projektförslag! 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

bgtommyalm
12/5/14, 5:53 PM
#4

Mina projekt faller som korthus på grund av återkommande förkylningar. Men det mest angelägna är att restaurera en aluminiumväska som jag rivit bort inredningen ur i  ett gammalt anfall av missnöje med den. Har inköpt en skumplastmadrass på Jysk som är 5 cm tjock. 3 lager av den bör bli lagom. Att sedan skära ut små fack för 2 speedlight, sändare och mottagare till dessa, en ringblixt och en LED-belysning. Bör få plats med den laptop jag kopplar till kameran också.  Jag hoppas på ett litet "fack" för lite filter och annat krafs också. Väskan är 42x33 centimeter och 17 cm djup, helt i vad de kallar flygplansaluminium och fallsäker från 10 meters höjd. Jag har många gånger stått på väskan för att komma upp en bit.

Ett annat projekt är att ladda över en hel del bilder från min backup till den nyinköpta datorn i en något så när vettig sortering. Ny dator med Win 8, 8Mb RAM och 2 hårddiskar på vardera en Terabyte. Fast innan det måste jag försöka bena upp Win 8.

Som en sista ambition skall jag göra en bok av ett gammalt projekt
 http://ettarifridhem.blogspot.se/?view=classic&m=1

Men först måste jag bli av med förkylningen och det verkar vara ett svårt projekt.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

bgtommyalm
12/12/14, 4:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Så här blev min gamla Hakuba-väska. Någon laptop fick inte plats i något lager men jag är nöjd ändå. Har också laddat över ca. 3000 bilder till Elements och påbörjat sorteringen.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

leemland
12/12/14, 9:24 PM
#6

#5 Ser ju bra ut 👍

Kanske också ska satsa på att sortera alla mina bilder🤪 Kanske ett bra projekt nu kylan 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
leemland
12/18/14, 8:38 PM
#7

Tips på 15 olika projekt 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: