Annons:
Etikettutrustning
Läst 2550 ggr
bgtommyalm
2014-05-11 15:50

easyCover

Det dyker numera upp reklam för ett kameraskydd som heter easyCover här på sajten.

Det såg bra ut och verkade vara en god idé så jag beställde ett till min Canon 100D och det skulle jag inte ha gjort. 
Passformen var lite dålig och greppet om kameran blev halt men detta kunde jag nog ha levt med.
Vad värre var är att det ovanför sökaren på 100D finns ett litet fönster med någon form av fotocell. Det fungerar så att när jag sätter kameran till ögat så slocknar skärmen för att inte blända mig och samtidigt förhindra att näsan aktiverar pekskärmen och easyCover ser till att skärmen aldrig tänds. När jag tagit en bild vill jag snabbgranska den och se histogrammet och det blev ingen tänd skärm. Jag skar bort lite runt öppningen för fotocellen men det enda som hände var att det blev fult och att jag inte kan returnera höljet.

En liten varning alltså!

Nu väntar jag på svar från säljaren och när det kommer finns svaret här.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

Annons:
bgtommyalm
2014-05-14 17:34
#1

Svaret gick ut på att det var tråkigt att jag inte var nöjd.

Jag fick förslaget att starta om kameran vilket kunde hjälpa, och det rådet är inte till mycket nytta när jag vill se histogram och bilden jag just tog. Leverantören konstaterade att "I vissa lägen skymmer fodralet fotocellen" men frågar samtidigt om det hjälpte att skära ut öppningen.
Och det gjorde det som sagt inte.

Jag får frågan om det är så pass dåligt att jag vill returnera det men jag har bestämt mig för att behålla det.
Notera att min kritik bara gäller det fodral som passar till Canon 100D eller rättare skulle ha passat.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

Upp till toppen
Annons: