Annons:
Etikettalltid-i-väskan
Läst 1163 ggr
leemland
3/23/14, 3:47 PM

Onödigaste i kameraväskan

Vad är det mest onödiga du har i kameraväskan? 
Varför är finns de i väskan? Använder du de eller ligger de bara och skräpar? :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Hanna
3/23/14, 4:00 PM
#1

Det är nog diverse biljetter och visitkort som jag inte orkat plocka ur. ☺️

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

bgtommyalm
3/23/14, 6:23 PM
#2

Det där var väl en samvetsfråga.
Jag har en på tok för liten ryggsäck men var tvungen att inventera den för att kunna ge besked. Men samtidigt tar jag chansen att låta er bestämma vad jag skall lämna hemma.
I min väska finns.

  • 2 kamerahus
  • 1 objektiv 18-55
  • 1 objektiv 55-250
  • 1 objektiv 50 1,8
  • 5 minneskort
  • 6 batterier
  • 1 trådutlösare
  • 1 kabel för att koppla kameran till en dator
  • En radiosändare med två mottagare för blixtar
  • 2 blixtar, en TTL, en manuell.
  • 8 batteri AA
  • Ett klämstativ
  • Ett vattenpass för tillbehörsskon
  • En LED-ficklampa
  • En paket pappersnäsdukar
  • 4 våtservetter för optik
  •  1 engångs regncape
  • 10 visitkort/affärskort
  • 2 modellreleaser

Själv lutar jag åt att lämna vattenpasset hemma, å andra sidan väger det 24 gram så …..

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

leemland
3/23/14, 6:51 PM
#3

#1 Bara de inte tar över väskan :P 

#2 Ja du de va svårt att svara där :P Vad tycker du själv? Förutom vattenpasset? :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Po A
3/23/14, 8:10 PM
#4

#2 Trådutlösaren och klämstativet hade jag nog tagit bort 🙂

I min väska hade jag tagit bort min 5 meters TTL kabel. Den använder jag aldrig. Eller mycket sällan.

bgtommyalm
3/24/14, 6:58 PM
#5

Jag tror jag måste skaffa en större ryggsäck först och främst. Sen lyfter jag ut klämstativet. Trådutlösaren är så klart inget antik trådutlösare utan en elektrisk sådan men den tar jag också bort. Ficklampan kan också stanna hemma. Vatten passet är givet att åka ur väskan.

Tack för hjälpen!

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

Ylva-Li
3/25/14, 12:26 PM
#6

Jag  har mest kvitton etc som är riktigt onödiga i min väska. Allt annat används mestadels någongång.
Iofs har jag faktiskt inte kollat igenom alla mina väskor. Ja jag har fler. För olika sammanhang. ;)
1 mindre axelväska, rymmer kamera+batterigrepp, 2 objektiv och lite skrammel typ telefon etc.

1 större ryggsäck som rymmer alla mina objektiv + kamera med grepp. Plus överdelen där jag får plats med lite smått och gott, typ extra kläder, lunch, telefon etc. Smidig!

1 resväska när jag är ute och reser långt med kameran. Får plats med allt plus mer. Går in under de flesta flygstolar också.

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

Annons:
nlinds
3/26/14, 12:34 PM
#7

Kan nog vara linser, typ som "förstorningsglas"  använder dom aldrig….

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Upp till toppen
Annons: