Annons:
Etikettjag-tycker
Läst 895 ggr
bgtommyalm
2/15/14, 6:41 PM

Kommunen

Som Sajtvärd eller Medarbetare försöker man oftast ge bra svar på olika frågor. Det blir en och annan artikel när det vill sig väl. Ofta Googlar man lite så att svaren och artiklarna skall bli rätt och innehålla aktuella fakta.
Många gånger lämnar övriga läsare och besökare kloka kommentarer och goda råd till en frågeställare.

Kort sagt så ligger det en del arbete och engagemang bakom svar och artiklar. Men responsen uteblir ofta.

Om jag ställer en fråga så blir jag glad eller ledsen över svaren. Om jag då inte svarar när jag blir ledsen eller inte får det svar jag önskade mig så förstår jag det. Men om svaret löser mitt problem så borde jag antagligen visa på att jag är tacksam och glad över svaret. Det är förvånande många som ställer en fråga och sedan inte reagerar, vare sig negativt eller positivt. Nu går det ju inte att utläsa vilka som finns i "läst 166 ggr" så det är fullt möjligt att frågeställaren läst svaret.

iFokus är en Community vilket kan definieras så här http://dictionary.reference.com/browse/community,
enligt definitionen så har alla som finns i "kommunen" samma intresse eller delar värderingar. Ja något ditåt i alla fall. Alla har ett ansvar för kommunens fortlevnad och innehåll.
Om det nu blev lite off topic så hoppas jag att du ändå vill förstå min mening med inlägget.
Det kan inte vara så att en liten del ger och en stor del önskar eller kräver. När du gick med i iFokus eller sajten Modellfoto iFokus tog du också ett ansvar för en Community och dess överlevnad.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

Annons:
leemland
2/15/14, 6:52 PM
#1

Bra skrivet Tommy, det ligger mycket i det du skrivit! 

Ja det är synd när man inte får någon respons, speciellt när personer som du(som kan sin sak) tar er tid och svarar på ett bra och utförligt sätt.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: