Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1258 ggr
bonowme
11/3/13, 5:34 PM

Bra modellagenturer...?

Det här är lite Off-Topic men eftersom det handlar om modellfotografering så trycker jag in mig här! 😃

Det var så att i onsdags lev jag stoppad på stan av en kvinna och fick frågan om jag jobbade som modell.

Jag? Vaa, nej det är jag inte, svarade jag. Jag fick hennes visitkort och där stod det att hon jobbade på Stockholmsgruppen models.

Jag kollade upp agenturen och den verkade bra, säker och proffsig. Dagen efter ringde jag till agenturen och fick tid samma dag. Det gick jättebra väl där. Jag fick ta bilder och skriva på papper.

Dooock fick inte jag jobbet men nu känner jag att jag verkligen vill satsa på detta eftersom jag älskar att bli fotograferad. Känns ganska bra att bli frågad om jag redan tillhörde någon agentur Glad

Men nu tänkte jag om ni vet några fler bra agenturer som jag kan kontakta och eventuellt skicka några bilder till. Gärna i närheten av Stockholm.

Tacksam för svar!

/ Ellen Bajsnåmi


Annons:
bgtommyalm
11/3/13, 5:44 PM
#1

Hej.

Kul att se. Nu bör du nog först ta reda på vad det papper du skrev på innebär för kontakter med andra.
Det finns massor med agenturer och tyvärr också en hel del mindre seriösa. Mikas är väl en av de mera seriösa. Om du söker på "modellagenturer" på nätet så får du nästan 16000 svar, en hel del är säkert dubbletter men det finns att välja på.

När du nu blivit "upptäckt" på stan så har du säkert potential och då tycker jag du skall inse ditt värde. Ta det lugnt och kosta på dig att välja och vraka lite, det är en lömsk verksamhet där många blir utnyttjade.

Jag önskar dig lycka till och håll oss gärna uppdaterade.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

Upp till toppen
Annons: