Annons:
Etikettefterarbete-och-redigeringshjälp
Läst 2020 ggr
bgtommyalm
10/4/12, 5:40 PM

Redigera - Manipulera

Här får du gärna ge din syn på vad som är tillåtet i efterbearbetningen i datorn. Läs artikeln med samma namn.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

Annons:
[dynamitella]
10/4/12, 5:48 PM
#1

Jag anser att det inte finns några större gränser om det handlar om att få fram en bra bild. Att sätta en tungt retuscherad bild av en modell i hennes portfolio ser jag som fusk. Däremot är jag ingen agent, och bryr mig inte nämnvärt.

Men nej. Att lägga till eller ta bort saker från bilden, dölja lite finnar och skönhetsfel, eller putsa på färger och former ser jag inte som fusk på ett negativt sätt :)

Men som du sa så bör man hålla sig undan från att kapa av allt för många kilon och förstärka den redan vrickade kvinnosynen :)

[AnnaRen]
10/9/12, 11:07 PM
#2

#1- Dunamitella

Jag håller med dig, när man börjar ändra för mycket som exempelvis formen på ansiktet eller ändrar modellens äkta sidor så är det fusk. Tycker även att det är lite dumt att ändra så mycket, vad ska modellen tycka? Att hon inte duger som hon/han är?

Men att ta bort finnar och fixa till ljus och färger tycker jag att man kan göra! :)

[PeterWem]
4/16/13, 9:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vitare ögon, litet målning av huden för att få bort de grövsta kontrasterna och rödare läppar. Men detta var ett undantag. Ser annars helst till att fixa allt direkt i min råframkallare och inte i GIMP.

pellepiano
4/21/13, 5:28 PM
#4

Det är kunden som bestämmer. En modell är ju som en skådespelare, man hyr tex modeller för att få en produkt att se bra ut. Finns inget personligt i reklambilder direkt. Det är ju inte menat som porträtt av människan bakom.

Därför blir man i vissa grenar av mode/smink väldigt retuscherad.

Upp till toppen
Annons: