Annons:
Etiketthjälp-mig
Läst 11350 ggr
PuffPoff
2012-08-14 13:22

168 - för långt? (12 år)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag är en tjej på 12 år. Fyller år 1 maj. Jag älskar att modella framför kameran, brukar oftas det bra ut. ;) Fast jag är 168 lång, jag vet inte om jag skulle kunna modella om jag är 12 och 168? Är det för långt.. eller? Älskar bara att bli sminkad och sådant så detta skulle nog passa bra för mig. :) PLUS jag bor i umeå och det är ju ett stort minus. Det brukar oftas inte finnas nå modelljobb där. Mest i stockholm?

Här är en bild på mig.

Annons:
Fridaaaa
2012-08-14 13:26
#1

Tycker du är för ung för att vara modell enligt min mening.
Det är ett yrke, ett tuff sådant.
Plus att ska någon "anställa" en att ta modellbilder när man är så ung som du måste föräldrarna godkänna.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

PuffPoff
2012-08-14 13:30
#2

Jag vet redan att föräldrarna måste godkänna det. Och det är klart att jag vet att det är väldigt tufft yrke, men jag vill inte göra något stort eller sånt. Tungan ute

Kram !

Fridaaaa
2012-08-14 13:32
#3

#2 Oki tänkte bara så du är medveten om det :)
Ang din längd, så är det nog olika från fotograf till fotograf vad dem söker skulle jag tro :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

PuffPoff
2012-08-14 13:33
#4

Okej tack! :)

bgtommyalm
2012-08-14 13:33
#5

Hej och välkommen hit.

Det finns modeller av alla längder och storlekar så längden tror jag inte du skall bekymra dig om. Det är väldigt få som kan försörja sig som fotomodell men du kan säkert prova på modellandet även i Umeå. Försök hitta en bra amatörfotograf som kan ta lite bilder av dig. Fotoklubbarna brukar ha besvär att hitta modeller till sina kurser och annat så kolla om det finns en klubb i din stad. Var noga med att få en modellrelease inför fotograferingen och denna måste dina föräldrar skriva på. Det finns en artikel om detta på sajten.

Tänk också på att modelljobbet är ett tufft och hårt jobb. Efter tio omtagningar, ljusändringar och omsminkningar gäller det fortfarande att se lika vacker ut. LYCKA TILL!

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

PuffPoff
2012-08-14 13:36
#6

Då ska jag läsa den, tack för hjälpen!

Skrattande

Annons:
PuffPoff
2012-08-14 13:51
#7

Jag vill ju pröva på en dag att vara modell, så jag googlade '' Modell för en dag umeå'' det gick på 1000 kronor, det var lite för dyrt. Någon som vet kanske något billigare?

bgtommyalm
2012-08-14 15:23
#8

Det finns knappast någon riktig fotograf som jobbar en hel dag för 1000 kronor. Du skall vara försiktig med sådana erbjudanden. Prova att kontakta fotoklubben som jag föreslog.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

PuffPoff
2012-08-14 19:07
#9

Jag tror att jag ska vänta några år innan jag modellar. Det var för mycket man behövde göra. Men tack för all eran hjälp! Glad

bgtommyalm
2012-08-15 08:05
#10

Klokt beslut av dig.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

ru4real
2012-08-15 08:48
#11

Modell för en dag är lite av fotograferandets McDonalds tycker jag. Visserligen får folk bilder och fotografen en liten summa, men, få bilder blir bra på de där snabbfotosituationerna i mina ögon. Och alla poserar likadant, antagligen har fotografen en standardmall han el hon går efter.

Och jag tycker definitivt att det var ett klokt beslut att vänta, modellbranschen är inte en speciellt snäll bransch. Långa tider, fula gubbar och liknande. En värld jag definitivt inte skulle vilja se en 12'åring i.

Men om du är seriös och har frågor, vänd dig till de etablerade agenturerna, som t ex stockholmsgruppen, eller kolla på nätet. Där kan du iaf få svar på dina frågor, de som jobbar där är proffs och vet vilka regler som gäller.

NiklasHjelm
2012-09-13 16:03
#12

Hej, att vara lång som modell är (aldrig) ett problem. Träffar ofta modeller som klagar på att de är för korta och de kan aldrig komma in på agenturer. Gällande din ålder så är du inte för ung. Många modeller börjar i din ålder men som andra skriver så bör du bygga upp en portfolio. Prata med dina föräldrar och se om de kan hjälpa dig.

Mvh / Niklas

-----------------------------------------------------

http://www.niklashjelm.se

Nya bilder varje måndag, följ mig gärna på Facebook.

http://www.facebook.com/fotografniklashjelm

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Fridaaaa
2015-07-10 16:38
#14

#13 PMa om detistället för att skriva öppet.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

leemland
2015-07-11 22:29
#15

#13 Sånt får du ta privat som #14 säger. Kommer ta bort ditt inlägg imorgon så du har en chans att se min kommentar. Och trådskrivaren har inte varit online sedan 2013 så chansen är ganska minimal att detta ses.

Tog mig friheten att ta bort hans namn och kik . 

/moderator 

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Anna O.
2015-07-23 00:21
#16

Om det är du på bilden så ville jag bara säga att jag trodde först det var Zara Larsson, ni är väldigt lika! Satsa på att bli modell om det är det du vill!

lollynonna
2015-08-24 19:17
#17

#14 #15 #16 Ni vet väl om att tråden är 3 år gammal? #14 varför var det så viktigt att skriva 3 år senare att ta det i pm då detta antagligen inte gäller längre?

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Fridaaaa
2015-08-24 19:34
#18

#17 Såg inte datumet då det kom upp under "mina inlägg" av någon anledning, så tänkte inte på det utan trodde det var nyuppdaterad, men var någon bugg.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

lollynonna
2015-08-24 20:05
#19

#18 Oj vad konstigt!🤐

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

leemland
2015-08-24 20:07
#20

#17 Det är så att #14 svarade till en kommentar, som jag sedan tog bort #13, så  kommentarerna är riktade till det borttagna inlägget! 

#18 Tråden kom upp bland dina inlägg för du lämnat en kommentar innan #1 och #3  🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Fridaaaa
2015-08-24 20:18
#21

#20 Ja där vet jag att jag har skrivit men det var 2012 och det är #12 ifrån, så är det som är konstigt att den kom upp i "mina inlägg" :) eftersom ingen skrivit efter det förrän jag gjorde det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

leemland
2015-08-24 20:53
#22

#21 Okej. Det skrevs ju 10/7-2015, ditt inlägg #14, där svarade du på ett inlägg som jag sedan tog bort, #13 ,.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Fridaaaa
2015-08-24 20:54
#23

#22 Aa missade att den var borttagen *snurrig* haha det förklarar saken 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

leemland
2015-08-24 20:55
#24

#23 Okej. Lätt hänt att man stirrar sig blind 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Fridaaaa
2015-08-24 20:55
#25

#24 Ja haha

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: