Annons:
Etiketti-mobilen
Läst 2197 ggr
bgtommyalm
8/1/12, 11:59 AM

HDR Camera

Snubblade häromdagen över en app som ser intressant ut. HDR Camera gör verkligen HDR- bilder som ser vettiga ut. Nu har jag inte haft tillfälle att testa ordentligt och sedan lägga över bilderna i datorn men kolla gärna appen. Jag har Android men antar att den finns för ajfån Flört också.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

Annons:
bgtommyalm
8/2/12, 5:45 PM
#1

Så har jag tittat lite vidare på appen. Den finns inte för ajfån och man måste betala några kronor för alla funktioner. Lite snålt tycker jag men jag skall slanta upp för att se vad det ger. Återkommer.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

Niklas
8/13/12, 7:43 AM
#2

Det finns mängder av HDR-appar till iPhone. Jag har provat ett gäng.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

bgtommyalm
8/13/12, 1:14 PM
#3

Fungerar de?

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

Niklas
8/13/12, 1:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det är väldigt blandat. Någon enstaka gör ett rätt bra jobb, medan många mest gör bilderna grådaskiga. Pro HDR heter den jag använder.

Det är knappast något för modellfoto däremot, eftersom det tar två bilder som används för att få fram en.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

MonisN
8/13/12, 2:00 PM
#5

Jag har också provat några HDR appar för iPhone, men jag tycker ingen har levererat några bra resultat. Tycker också dom blir ganska grådaskiga.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


bgtommyalm
8/13/12, 3:04 PM
#6

Jag har nu testat HDR Camera rätt rejält och jag måste säga att resultatet färgmässigt blir helt OK. Ett problem är att kameran tar en bild varannan sekund och totalt 3 bilder, jag klarar inte att hålla stilla så länge. Möjligen kan man ändra så att kameran inte fokuserar mellan bilderna och då går det snabbare. Jag behåller den ändå, den tar ingen plats att tala om och man vet aldrig vad som dyker upp.

Rent allmänt är sättet att hålla telefonen på för fotografering rent av motbjudande

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

Annons:
MonisN
8/13/12, 5:02 PM
#7

Det är ju svårare att hålla en lite mobil stilla än en stor systemkamera, så det där med HDR i mobilen tycker jag funkar dåligt. iPhone har en inbyggd HDR funktion, men den är ganska usel den med. Nej, HDR ska tas med stativ, omsorg och med en riktig kamera!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Niklas
8/13/12, 5:25 PM
#8

#6: Jag håller visserligen kameran rätt stilla men jag använder ändå stativ när det behövs.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

bgtommyalm
8/13/12, 5:43 PM
#9

Även till mobilen?Foten i munnen

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

Niklas
8/13/12, 10:29 PM
#10

Absolut. Kamera som kamera.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: