Modellfoto iFokus

Modellfoto

Etikettmina-bilder
Läst 1169 ggr
Ella
1

är nöjd :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

asså jag brukar aldrig tycka att jag blir bra på bild, men idag var jag tvungen att fota lite och fixa i ordning bilderna :) ändrade bara röda ögon och effekter men inget annat :) det här är dagens klädsel :) är inte så mycket för modell kläder och sånt, utan sätter på mig oftast det jag känner för :) kan bli en L tjocktröja ibland även om jag bara har XS - S i kläder storlek :) har fått komentarer av folk att dom tycker att jag borde bli modell för t.ex glasögon, underkläder, smink osv.. min syster använder mig ofta som modell när hon sminkar, hon är grymt duktig på det :) och min andra syster använder mig som modell för olika kläder :) men dom här bilderna tog jag idag och är faktiskt nöjd med dom :D men vill gärna ha kritik :)

Ella
1

juste är 14 snart 15 år :)

Ella
1

:)

Ella
0

:P

[PeterWem]
1

Absolut potential, iaf de två översta bilderna. Se om du kan få igång en fotosession med fotografen som startade tråden i Norrköping. Kom bara ihåg att om fotografen ska använda bilderna i marknadsföringssyfte behövs målsmans signering och när du träffar en fotograf du inte känner, se till att ha en kompis med dig.

Det kan även vara bra att kika på denna guide.

Ella
0

#4 ja dom tycker jag vart bäst, och den här. stod mot en vid dörr så bakgrunden var vit :) Ja jag vill nog ha med mig mina systrar i såna fall. Min ena syster kan köra också för hon har kör kort

Ella
0

men har hört att man måste vara en speciell längd, typ minst 1.70, stämmer det??

[PeterWem]
0

Det beror helt och hållet på det företag som söker en modell. Man kan även skapa sin egna hemsida/blogg och blogga om just modellbilder så att man hamnar på topp tio hos Google. Säkert lättare att få kontrakt då jämfört med att bara vara 170 cm. Låg själv tvåa på ordet modellbilder i höstas, men det var inte precis det ord jag ville optimera mot.

Se till att finna några bra fotografer du trivs ihop med och samla på dig en mängd bilder att publicera. Du kan t.ex. starta en artistsida på facebook som folk får gilla.

Ella
0

#7 för jag är endast 1.62 och vet inte om jag kan få modell jobb eftersom att modeller helst ska vara ganska långa :/

jag får nog starta en blogg elr något då :) tack för tipset

[PeterWem]
0

Denna tjej är inte speciellt lång och är modell för Hööks eller något annat hästföretag.

Ella
0

åh gud vad kul :D älskar hästar, elr älskar djur över huvudtaget

[PeterWem]
0

Ser att du startat bloggen. Se nu till att hitta en fotograf du kan samarbeta med enligt principen Time for prints.

Beskriv gärna hur du går tillväga på bloggen. T.ex. hur du finner fotografen, olika teman mm. Det är intressant för andra.

Om du vill optimera din hemsida på just ordet modellbilder t.ex. måste du även skriva det i din blogg. Att döpa bilderna efter det du vill optimera mot är även det ett tips.

Man kan kolla på Gserp.com hur man ligger till på ett sökord.

Ella
0

#11 okej, tack så mycket för tipsen, får se hur mycket jag orkar göra, när det gäller bloggar och sånt är jag väääääldigt lat xD