Modellfoto iFokus

Modellfoto

Etikettkritik-tack
Läst 1114 ggr
angiegirl
0

lite blandat.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej hej!

Är en helt fotogalen tjej. fotograferar all oavsett om det rör sig eller inte.

Denna bild har jag fått höra mycket fint om, men är inte själv helt nöjd.

kan någon förklara min frustration? ;)

Angelica Wärngren

May the force be with you

Ylva-Li
0

Fotogalen är bra! ;) Då lär man sig!

Det som "stör" mig med bilden är dels oskärpan på personen. Möjligtvis rörelseoskärpa? (Motivet eller du som rört dig något.)
Bilden är något för gul, iaf min smak. 
Linjen som går upp rakt genom hans huvud stör mig något. Det fångar min uppmärksamhet direkt.

Jag skulle ha placerat motivet lite mer åt någon sida, då den svarta linjen inte drogs genom huvudet.

Annars gillar jag verkligen känslan man får genom bilden. Det är en bra kontakt mellan personen och kameran.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

angiegirl
0

hör dig. svårt att ta om bilden då det är min bror, (som tyvärr gick bort för 1 månad sen)

Men ska se vad mer jag har på honom. :)

Angelica Wärngren

angiegirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild jag fått jobba på en hel del.

Bland annat har jag haft sån tur att jag tog fler bilder i samma serie och kunde ändra ögonen. :)

Lägger in orginal och efter redigering.

Angelica Wärngren

pellepiano
0

Jag gillar det geometriska i första bilden, och hade kanske önskat att man satt ljuset rakt framifrån så skuggorna lagt sig på ett jämnt sätt på bakgrunden ( så vänster och höger sida hade vart nästan identiska ).

Ibland är det tur att man tar fler bilder och fixar i redigeringen =) Dock tycker jag huvudljuset är för lågt satt på bilden och huden könns lite gul och röd i överkant. Justeringslager som Selective Color eller Hue & Saturation är bra för att korrigera färger.

Ylva-Li
3

#2 Beklagar verkligen.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

angiegirl
2

Ylva-Li. Livet går vidare. Bara inte lika glatt..

Angelica Wärngren