Priset för nakenfotografier
Jag har en chans att bli fotograferad och få pengar för det, men nu undrar jag hur mycket pengar är det rimligt att fråga efter om det handlar om nude art?
Vill du själv ta del av bilderna och kunna markandsföra dig via dem?
Glöm bara inte modelreleasen. Den är ytterst viktig vid sådana här sammanhang.
#1 Nej, jag har nog inga planer på sånt. Men jo, det kommer att skrivas ett avtal.
Har ingen erfarenhet själv av att betala modeller. Här i staden jag bor kostar det 15000 yen om jag vill fotografera någon modell naken. Ungefär 1000 kr för en timme alltså av någon som blivit fotad många gånger tidigare.
Nu har jag aldrig gjort det här, men det beror snarare på att jag anser att de ska betala mig för att få bli fotograferade.
#3 Ah, okej. Jag kolla upp vad han skulle betala och det rörde sig om endast 12 pund per timme så jag tror inte att det är värt det i slutändan.
Det beror som sagt vad bilderna ska användas till och om även du vill utvecklas. Känner du dig dessutom inte trygg eller säker på var bilderna kommer hamna så är 120 kr väldigt litet.
#5 Nej, jag har nog inga planer på att fortsätta med sådant där om jag skulle gå igenom med den här grejen. Jag behövde bara lite extra pengar och det känns verkligen inte som om det är värt det då det endast gäller 12 pund. Mitt ansikte kommer ju att synas på bilderna och vem vet var de dyker upp på i-net senare. Om jag ska riskera något sådant vill jag verkligen ha mycket mera pengar.
Nåja, jag har tackat nej nu. Han blev inte glad och jag fick lite dåliga vibbar av det hela så det var bra att det gick så här sist och slutligen!
Ja, om det är extrapengar du är ute efter och själv har noll intresse i bilderna ska du inte göra det. Dessutom ska man alltid gå på magkänslan när det kommer till sånt här.
Ett klokt beslut av dig.
Önskar dig en bra dag. Tror mer på kunskap än på prylar!
Medarbetare på Modellfoto i Fokus
Jag tog 2000 per gång för sånna bilder. Men inget jag kommer att göra om. då dom hamnade lite överallt i forum men nu har jag lyckats få bort dom. =) Sådet var klokt av dig att tacka nej.
#9 Usch då. Det är nog bra att jag inte gick med på det där, men jag skulle förstås aldrig gå med på att göra det för för så lite betalt. Jag tror inte heller att jag någonsin kommer att göra det, oberoende om det skulle ge mycket betalt.