Vill bli modell
Hejsan jag är en 15 årig tjej som är 1.74 lång och jag skulle vilja bli modell. Älskar att fotas men har ni några tips på vad jag kan göra?
Och några tips på hur man ska se ut på bild eller tänka extra på för att det ska bli så bra som möjligt?
Tacksam för alla svar för utom dumma kommentarer:)
kram
Jag tror att alla har en chans att bli modeller. Däremot kan nog inte alla bli alla sorters modeller. Det gäller att välja en inriktning som passar en själv. Kontakta agenturer om du vill ha en professionell bedömning av ditt utseende. Annars kan du göra som många andra och låta dig fotograferas enbart för nöjes skull.
Precis som Niklas påpekar kan nog alla som vill, bli modeller, frågan är bara vilken sorts modell. Det första du kan göra är att skapa en portfolio och då måste du presentera bilder som ligger långt över vad du visar här, ditt utseende går inte att bedöma på dessa bilder. Utseende är dock inte allt. Din inställning och attityd och inte minst kunskap betyder mycket.
Mitt gamla råd är att kontakta en fotoklubb i närheten av dig och fråga om de har någon som är intresserad av en modell för samarbete, det brukar fungera bra. Var medveten om att dina föräldrar måste skriva på en obligatorisk modellrelease om du är under 18 år och be att få ta med dig en kompis vid de första fototillfällena.l
Lycka till, och återkom gärna på sajten.
Önskar dig en bra dag. Tror mer på kunskap än på prylar!
Medarbetare på Modellfoto i Fokus
http://helsingborgsfotoklubb.se/
Har inte själv varit medlem där, men kompisen är det och han har utvecklats en hel del inom sitt fotande sedan han började där.
Vad som behövs är en ljusmodifierare för att få dig att stå ut från resten av bilden. Annars smälter du och bakgrund ihop till ett, speciellt när det är ett grått höstväder.
Antingen en blixt eller en reflexskärm är vad som behövs. Reflexskärm är klart billigast och kostar 300 kr. Med en ljusmodifierare kommer dessutom en ljusglimt i ögonen synas vilket jag tycker ser tilltalande ut.
Posen från #9 ser bra ut, men genom att vrida överkroppen kommer din vänsterarm se bättre ut. Något hårdare beskuren då jag tycker det blir ett alldeles för stort tomrum till vänster.
Du behöver absolut inte be om ursäkt för att du skriver hä, du är välkommen med hur mycket som helst.
Jag får intrycket av bilderna att det är första gången fotografen tar bilder på dig (?). Du ser lite "ensam" ut mitt ute på en åker. Fotoljuset saknar också karaktär och så blir det sådana här dagar. Jag tvivlar lite på att en reflexskärm skulle gjort någon större skillnad möjligen hade en guldfärgad gett en bättre färgton i din hud. Hur många bilder tog ni? Du och/eller fotografen måste ha en tanke med bilderna. Vad vill ni visa eller uppnå med bilderna.
Du kan träna på olika poser framför en spegel för att se vad som blir bra på bild. Din knutna hand i håret är inte helt lyckad men händer är svårt att hantera i bilder. Ett generellt råd kan vara att undvika knutna händer försök få handen lite mjukare till formen. För övrigt är det en bra början, fortsätt att skaffa dig fototillfällen.
Jag tycker bilden i #9 ser okej ut. Men tyvärr ser det alldeles för stelt ut. Första bilden känns väldigt "rakt upp och ner" och man får nästan intrycket av att du är nervös och inte vill stå framför kameran.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#9: Jag tog mig friheten att redigera bilden lite för att visa hur enkelt fotografen kan göra bilden mer dynamisk. Genom att inte placera modellen i mitten blir bilden mer intressant fastän motivet är samma.
Skärpan på jackan är bra. Det är dock ögonen som är viktigast i den här bilden och där finns inte samma skärpa. Fotografen behöver låsa skärpan på ögonen och komponerabilden därefter.
Det syns att du inte är så bekväm framför kameran än. Försök att ha roligt när du blir fotograferad. Du kan gärna larva dig, grimasera och skoja. Mellan tramsbilderna kommer du att få fina bilder också. Du kan alltid kasta det som inte går att använda till något. 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
http://www.youtube.com/watch?v=g-7hnA0d8jw&feature=fvwrel
Jag sökte lite på nätet för att hitta något om händer vid posering framför kameran. Filmen är väl sådär men det ger lite tips som kan vara bra för dig.
tack så jättemycket allihopa:)Ja som sagt de var första gången jag blev fotad så var lite nervös men om någon månad ska jag bli fotad utav en riktig fotograf som jobbar med det varje dag:)
Tack för den fina redigeringen:)
Tck för alla tips ska verkligen ta åt mig det.
ska kolla in videon också!
/Michaela
#16 ååh va roligt! Grattis
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida
mitt tips till dig är, studera modeller (riktiga modeller) kolla tidningar och övai spegeln. sök till agenturer etc. detgäller att ligga i om man vill gå framåt,så öva och studera ärmitt tips:)
jag bor i skåne:)
#19 Vars bor du?
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 

Som bild betraktat gillar jag den mycket, den med vad som kan vara din omplåstrade bror kanske.