Modellfoto iFokus

Modellfoto

Etiketthjälp-mig
Läst 1200 ggr
leemland
0

Bakgrunder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken av dessa 2 är att föredra att ta modellfoto framför?

(Bild 2 och 3 är samma, olika inställningar på mobilkameran bara. Verkligheten är något mellan dom :P Lite mörkare än bild 2.) (Som sagt är det från mobilen jag tog bilderna.)

Jag hoppas den kom i rätt kategori.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Hanna
0

Är det tänkt rent allmänt eller några speciella kläder eller så?

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

leemland
0

Rent allmänt menar jag :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Ylva-Li
0

Beror helt på vad du tänkt mer. Kläder, hudton, belysning. Rent spontant skulle jag nog valt den röda framför den oranga.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

leemland
0

Okej tack Ylva-Li. :)

Jag har väl egentligen inte tänkt något spec. Men vill som sagt börja ta modell/porträttfoto och på något sätt känns det bättre att ha en ren bakgrund, som dessa, istället för att bara ta på måfå. Och jag vill inte heller ha en hellt vit. Så då tänkte jag på våra tapeter :P

Och angående belysning så lär det bli vanliga lampor bara och den inbyggda blixten, då jag inte har en riktigt studio och tillbehör. :P

/ J 

Ylva-Li
0

Bara att testa :D

Lustigt nog såg jag den här videon/Artikeln precis efter jag läst det här.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

leemland
1

Hellt underbar bild det blev :)

Får väl göra som du säger och testa då :P Tack för svaret :)

/ J 

bgtommyalm
0

En neutral bakgrund är alltid lättare att hantera. Själv använder jag en bakgrund som är 18% grå och den är lätta att ändra i efterbehandlingen.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus