Modellfoto iFokus

Modellfoto

Etikettmodeller
Läst 1785 ggr
VilmaKristina
2012-12-08 21:19
0

Modell?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett tag sedan, kanske till och med förra året eller inte skulle jag och mamma söka modelljobb åt mig. Eller ja, jag skulle helt enkelt bli fotad. Jag gillar att bli sminkad, bli fin och se bra ut på bild. Där av att det är roligt för mig att modella osv.

Men det blev aldrig av, men jag tänkte fråga lite om det skulle gå för mig att bli modell. Utseende osv.

Jag skulle mer än gärna vilja vara modell för någon, alltså inte värsta H&M katalog fottningen utan lite i stil med någon som fotar hemma. Jag bara fantiserar.

Menmen jag är 12 och är kanske lite längre än 1.65

Lite bilder.

Ni kan även kolla min instagram för mer bilder : vilmakristina

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

VilmaKristina
2012-12-08 21:20
0

Inte speciellt fin men ignorera det.

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

VilmaKristina
2012-12-08 21:20
0

Lite halvful.

[PeterWem]
2012-12-09 14:47
1

Se om du har en fotoklubb i närheten. De är alltid i behov av modeller som vill ställa upp.

Metnal
2012-12-21 11:49
1

Hej!

Jag säger som så många all säger i trådar i detta forumet: Alla kan bli modeller. Det beror på hur mycket man vill satsa själv och du måste veta att det är en tuff branch, och alla klarar sig inte i den.

Har du föräldrar som stöttar dig och är insatta i branchen tycker jag att ni skall gå till en riktig fotograf, betala lite pengar och få riktigt snygga portfoliobilder. Inget "the studio" eller liknande.

Annars tycker jag personligen att 12 år är för ungt för att starta som modell. Har många vänner som startade sin "karriär" då, och dom säger nu när dom är äldre att dom hellre hade varit runt 15-16. Det är ändå ett jobb man gör och det blir påfrestande.

Men om du nu "bara" ville vara modell hemma kan du kanske fråga dina kompisar om någon är intresserad av att fotografera? Dina föräldrar kanske också?

Och som #3 Peter skrev, kolla fotoklubbar. Det har jag själv tyvärr ingen erfarenhet av, men tänkte själv kolla upp det nu efter tipset ;)

Sen måste du själv bestämma att du själv är snygg och fin, för det är du!

Tycker du själv att dina bilder är lite "halvfula" och "inte speciellt fina" kommer andra också tycka det. tyvärr. Det är bättre att du börjar ta lite plats och säga att "detta är min favorit. Jag är skitsnygg!"

För det är du, som sagt! :)

Kram på dig

Kolla gärna in min blogg! http://thefatcheerleader.com

Instagram: @metnalized

bgtommyalm
2012-12-26 17:58
0

Hej VilmaKristina och tack för att du skrev ett inlägg på sajten om modellvärlden.

Mitt första råd till dig är att alla bilder du lägger ut på nätet måste ha hög kvalitet, de bilder du lagt ut här är fasansfulla och gör dig alls inte rättvisa. Både #3 och #4 ger dig goda råd och #4 har stått modell och vet vad hon skriver om, lyssna.. Att börja vid din ålder begränsar dina möjligheter att få jobb men låt inte det avskräcka dig, det finns jobb men bara för de bästa. Du skall försöka hitta någon som kan ta bra bilder på dig och skaffa dig en portfolio som bara innehåller bra bilder på dig. Läs artiklarna här på sajten de ger en liten insikt i vad som är grunderna i modellfoto. Tyck nu inte att jag förkastat dig som modell, de bilder du lagt ut här ger mig inte möjlighet att avgöra det och som sagt alla kan nog bli modeller men det kräver arbete, kunskap och envishet. Lycka till och ge dig inte du kan om du vill.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

[MariaFotografi]
2012-12-26 22:00
0

Som du säkert hört: det är en SJUKT tuff bransch och för att lyckas behöver du ett riktigt bra självföretroende.

Jag skulle tipsa dig om att gå till någon duktig och bli fotograferad, ex. på en fotoklubb som någon skrev eller betala hos en duktig fotograf. Gör ett portfolio och skicka till fotografer och leta jobb helt enkelt. Tror dock att de festa skulle uppskatta om du var äldre, men jag tycker inte att du ska sluta försöka för det.