Kamerarem.
De remmar som följer med vid kameraköp är oftast mindre bra. De är svåra att justera längden på och slits ganska kvickt. Jag avskyr att ha en kamera runt nacken och en på axeln, risken att tappa den på axeln är överhängande. Dessutom blir det dålig balans på kameran med en rem som sitter i de två vanliga fästena för remmen.
Jag har ofta två kameror på gång under en fotografering och vill då ha båda lätt tillgängliga och säkert upphängda. En kamerarem som sitter i kors över bröstet tappar man inte och den är bekvämare att bära. Problemet är då att en sådan rem går lös på 6-700 kronor som minst. När jag nu ville byta ut mina slitna remmar så sökte jag runt lite och hittade en rem för 11 dollar i Hongkong. Jag har handlat lite andra fotoprylar utan problem där borta tidigare så jag beställde 2 stycken. 10 dagar senare hade jag ett Rek att hämta på posten och se, där var mina remmar. Hög kvalité rakt igenom och 2 remmar till ett pris av 128 kronor i stället för 1500. Nu löper man en viss liten risk att få betala tull och moms men företaget skriver "gift" (present) på paketet så risken att åka dit är inte överhängande. Momsen på 128 kronor är 32 så det är en god affär ändå. Jag kan verkligen rekommendera remmarna.
Länk ovan.
Önskar dig en bra dag. Tror mer på kunskap än på prylar!
Medarbetare på Modellfoto i Fokus