För liten?
Hej! Jag är elva år och 148 cm lång. Jag jar alltid älskat att stå framför kameran och gjort några små modelljobb. Nu vill jag gå ett steg längre. Nu vill jag komma inmodellbranchen och verkligen få min dröm uppfylld! Men jag vet vad ni flesta kommer tycka: "Du är för liten för att modellbranchen är för tuff osv.." Fast om man bara tänker på min ålder, är jag för ung om man bortser att det är otroligt tufft?
-Bättre ökänd än okänd
Antalet tillgängliga jobb för din ålder är säkert begränsat och det finns många med drömmar om modelljobb. De program du kan se på TV om modellarbetet är rätt långt från sanningen för 95% av modellerna och speglar inte alls vardagen.
Mitt förslag är att du kontaktar en fotoklubb i din närhet och ser om du kan få kontakt med en fotograf. Men betala inga pengar vare sig till fotografer eller till mer eller mindre seriösa argenturer. Jag avråder dig också från erbjudande av typen "Modell för en dag", jag har inte sett något sånt erbjudande som är seriöst. prata igenom saken med dina föräldrar för att se vad de anser om dina planer och glöm inte att det kommer en dag då modelljobben tar slut så skolan måste ett tag till komma i första hand. Jag vill inte avråda dig men det är ett jobb som ställer MYCKET stora krav. Lycka till!
Önskar dig en bra dag. Tror mer på kunskap än på prylar!
Medarbetare på Modellfoto i Fokus
#1, Pappa betalar. Haha men mina föräldrar har inget emot det. Och bor i sthm så det finns ganska gott om modelljobb. Jag har fått många erbjudanden från företag som gärna skulle vilja ha mig som modell till olika saker (vill inte skryta). Men håller med, skolan är ju viktigare. :)
-Bättre ökänd än okänd