Modellfoto iFokus

Modellfoto

Etikettkritik-tack
Läst 2108 ggr
Linda Lundquist
0

Fotografering i Haga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här bilden är från en fotografering jag hade i Haga för ett par månader sen. Då det var längesen jag fick nån kritik från fotokunniga är jag nu nyfiken på vad ni tycker.

Klicka upp bilden för att se den ordentligt.

Niklas
0

Jag tycker att du har lyckats rätt bra med bilden. Bra skärpa på modellen. Fin oskärpa i bakgrunden. Den är lite mörk. Du skulle kunna få ut mer detaljer om du gjorde den lite ljusare.

När det gäller modellen tycker jag att hon har valt en dum pose. Den ser inte vare sig bekväm eller naturlig ut. Ansiktsuttrycket verkar lite okoncentrerat. Hon ser inte ut som om hon trivs. Kanske på grund av hur hon står. Jag tror också att hon skulle tjäna på att vinkla sig lite mer från kameran. Få henne att le nästa gång. Det fungerar alltid på bild. Glad

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

bgtommyalm
0

Den svarta capen behöver mer detaljer. Har du tagit en bild på modellen eller är det käderna som skall framhävas?

Modellen verkar helt frånvarande och precis som #1 säger obekväm med sin posering. Lite mer ben på modellen hade inte skadat. Djupet i bilden är läckert. Sen är jag hopplöst såld på ögonkontakt med modellen men det är bara en parentes här.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus