Modellfoto iFokus

Modellfoto

Etikettkritik-tack
Läst 2015 ggr
[Rhodugune]
0

Hård kritik tack! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är en glad amatör, på 33 år till stor del självlärd, och skulle endå vilja ha hård kritik på dessa bilder, så jag vet vad jag kan förbättra.

Modellen är en kompis, som alla modellbilder jag tar.
Vi är några stycken både med kamera och utan som brukas träffas då och då och fota enligt nåt tema, det är ett roligt och kreativt sätt att umgås som jag uppskattar väldigt mycket. :)

Så skriv precis vad du tycker, här behöver du inte linda in nåt för att få mig att må bra, jag är intresserad av vad du ärligt tänker om mina bilder. dess starka, men framförall dess svaga sidor. så jag vet vad jag ska göra annorlunda nästa gång. :)

Bilderna ska bli en bildserie på fyra bilder, en för varje årstid, jag har hunnit tagit för vinter och vår. 
I slutändan kommer jag nog ta om dessa bilder, så att vinkeln och ljuset ger samma känsla, jag är inte heller nöjd med gräsmattan, vill ha ett mer intryck att hon är ute i naturen, en del av den.

[Rhodugune]
0

Här är våren:

[Rhodugune]
0

Här är en annan variant:

Väldigt kul idé med en modellfotosida, här kommer jag nog skriva en hel del. :D

bgtommyalm
1

Du är välkommen på sajten. Dina bilder ger mig en omedelbar känsla av död, olycka och elände. Jag vet inte om det är modellens frånvaro i bilden eller hennes vita kläder. Det tekniska struntar jag i idag.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

[Rhodugune]
0

Tack för din kritik, känner också att de har en mörk och rätt dyster känsla, vet inte vad jag tycker om det, det var inte heller vad jag tänkt, så jag kommer att försöka ändra på det.

Ska se om vi kan ta sommarfotot när det är mildare ljus ute, för tjejen på bilderna är extremt ljuskänslig, tårarna bara rann när hon försökte hålla blicken öppen och titta upp, ibland är det bara att gilla läget och jobba utifrån vad som går. :)

Niklas
3

Jag tycker att bilderna känns lite platta. I #1 finns det lite djup i och med skuggorna, men den är i stället väldigt mörk. Sen tycker jag att det vore roligt att se modellen på närmare håll. Hon har vackert rött hår. Gå nära och se till att man ser det ordentligt.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning