Modellfoto iFokus

Modellfoto

Etikettkritik-tack
Läst 1423 ggr
Flubben
0

Lite kritik tack!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halloj!

Nu har jag äntligen efter drygt ett och ett halv år i dvala tagit upp kameran igen och för första gången faktiskt tagit modellbilder (brukar fota annat men har mest blivit att jag stått framför kameran nu på senaste tiden). Så skulle gärna vilja ha lite kritik på bilden jag lägger upp. Förstod att man enligt reglerna bara får lägga upp en bild (?) per inlägg annars skulle jag gärna vilja lägga upp två till utan att spamma den här sidan med nya inlägg 😃

Jo juste, höll på att glömma! Modellen är min vän Michaela (vet inte om hon vill att jag ska skriva ut hela nämnet men medgivande har jag fått i alla fall) och det är även hon som har fixat sitt smink, samt hår och kläder.

erika-86
0

Ett fint foto. Färger och skärpan känns bra. Bakgrunden är lite suddig, kunde ha varit lite mer suddig kanske? Det känns som om fotot lutar pga att stolpen bredvid henne inte är lodrätt. Kanske beskära om fotot? Hon har en liten lock i håret som står ut, den går att retuscha bort.

bgtommyalm
0

Du borde gått lite närmare för bättre framhäva modellen. Du hade då också sluppit alla lutande stolpar och bräder som känns lite stökiga. Modellen ger mig intrycket av lite hopkrupen, obekväm men i övrigt är bilden OK.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus