Modellfoto iFokus

Modellfoto

Etikettfrån-värd-och-medarbeare
Läst 913 ggr
bgtommyalm
0

Aktiviteten

Jag startade denna sajten för några år sedan och hade stora förhoppningar. Medlemsantalet steg efterhand och sajten tycktes gå mot en ljus framtid men min förhoppning kom lite på skam. Medlemsantalet steg visserligen men medlemmarnas aktivitet var väldigt låg. Det dök upp inlägg som var riktigt bra och bilder som var stjärnskott. Det dök så klart upp inlägg och bilder som var lite av bottennapp också men i stort så var det en stigande och intressant sajt.

Av personliga skäl, tidsbrist, sjukdom och annat så klev jag ner till Medarbetare.
En engagerad fotograf tog över som Sajtvärd och det blev jag glad över, jag ville inte att sajten skulle dö.
Men nu har sajten levt lite på övertid ett bra tag. Och då frågar jag mig "vad vill du som är medlem ha ut av ditt medlemskap?". iFokus är Sveriges största intressenätverk och då borde väl alla som går med här ha ett intresse av det ämne man ansluter sig till och ha ett intresse av nätverk. I ett nätverk får man ut ungefär lika mycket som man stoppar in. Så om jag skriver ett inlägg eller lämnar en kommentar så kan jag förvänta mig att få tillbaka detsamma. Om man hoppas att alltid bli struken medhårs så har man missat något av nätverkstanken.  Om man hoppas att andra i nätverket skall stå för alla inlägg så har man också missat något, nätverk fungerar inte så. När jag tittar på medlemmarnas profiler så är det många som inte ens orkar beskriva sig själv. Det är många som inte gjort ett enda inlägg och det är många som är väldigt unga. Nu är ungdom inget fel i sig men jag får uppfattningen att det är många som inte förstår vad ett nätverk är.

Så nu ber jag dig som är medlem på Modellfoto iFokus bli en nätverkare, stå upp för ditt intresse för Modellfoto. Annars dör sajten. 

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus