Modellfoto iFokus

Modellfoto

Etikettkritik-tack
Läst 942 ggr
Eklang
1

(M) Kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I normala fall brukar jag fota antingen hästar eller människor, nu blev det båda två på samma gång. Tänkte höra om ni har något att säga om dessa bilder :)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

Eklang
0

bild två

Eklang
3

Bild tre

Facie
1

Jättefina bilder! Är dock lite tvekande till fokuset på första. Hästen såg så fin ut så det var synd att fokus endast låg på människan på den bilden.

Pretty wise //

bgtommyalm
0

Dina bilder är alls inte dåliga då du har ett gott bildsinne men du har en del tekniska problem att brottas med. 
I ettan har du lite väl mörka ögon och den är lite kraftigt beskuren. En reflexskärm kunde hjälpt dig men hästen hade antagligen blivit lite störd av den.

I tvåan har du för kort skärpedjup, det räcker inte till för både ryttare och häst.
I trean har du också ett mörkt ansikte och jag har svårt att hitta skärpan.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

born2b
0

Försök att välja en heltäckande bakgrund med träd, så slipper du den utfrätta himlen.

ronniepersson.daportfolio.com

leemland
0

Himlen är rent för överexponerad tycker jag. Och det är lite jobbigt att titta på den med mycket himmel. Håller med dom andra, med skuggorna och så . Men överlag tycker jag bilderna är fina :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Eklang
0

Tack så mycket för era svar! :)