Modellfoto iFokus

Modellfoto

Etikettkritik-tack
Läst 903 ggr
Bicca
0

Lite bilder, kritik? :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Modellfoto, vad roligt! Är själv amatörfotograf och fotar en hel del åt vänner och bekanta, det här året har det varit rätt många konfirmationer och födelsedagar. Lägger upp en bild här under, kom gärna med kritik!

Dessutom funderar jag på att köpa en ny kamera snart, en liten som går lätt att ta med sig, men med möjligheter för att avancera med olika objektiv t.ex. Nån som har tips?

Kramar

NoomiB
0

Mysig bild tycker jag, med skön känsla i.
Enda som stör mig lite är stolpen som sticker upp bakom killens huvud. (men den går ju att plocka bort)

Vad gäller liten kamera som an kan byta objektiv på…..jag har en Lumix GF1 ( Panasonic) som jag formligen älskar. Just den har ett par år på nacken men dom har kommit med nya modeller som är ännu mindre. Dom gör bra kameror. Jag har även en Canon 30D och några andra har jag inte erfarenhet av.
Finns säkert ett antal mindre kameror som är bra.

bgtommyalm
0

Hej, och välkommen till Modellfoto.
jag vet inte vilken nivå du vill ha kritik på så jag ber dig om ett svar där.

Beträffande ditt kameraköp så är det som NoomiB säger Lumix har en del trevliga modeller. Själv är jag ett fan av Canon så jag skulle gärna titta på Canon 100D som är ny och liten och nätt.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

Bicca
0

#1 Tack! Jo stolpen stör lite, det är sant. Ska kolla på Lumix kamerorna. #2 All sorts konstruktiv kritik och synpunkter är välkomna. Jag har faktiskt tittat på Canon eos 100d, den verkar lovande men undrar om det lönar sig iom att den har Image Stabilizer i kamerahuset.

bgtommyalm
2

Du har nog missuppfattat att 100d har stabiliseringen i huset eftersom den använder alla EF-S objektiv som har inbyggd IS.

När det gäller bilden så tycker jag att du har för många attribut i den. Det är solglasögon, hörlurar, blomma osv. Det blir lite rörigt. Solen kommer snett bakifrån och det innebär att killen inte får något ljus i ansiktet. En upplättningsblixt hade gjort det bättre. Killens vänsterhand hade platsat bättre på tjejens axel, nu ser den lite konstig ut.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

Bicca
0

#4 Okej, tack för kritiken, det var typ samma saker jag tänkte på, att det ble lite för mycket detaljer. Bilden fick bra respons av mina kompisar, men ville höra vad folk som vet vad dom pratar om tyckte. Skrev fel när det gäller kamera, det skulle stå att den inte* har stabilisering i kamerahuset, men jag svarade via mobilen så hann inte läsa igenom. Tack iaf, nu lutar det ännu mer åt 100d. :)

born2b
1

Jag skulle ha valt en annan vinkel så jag inte fått skogen mellan dem… Solgalsögonen drar för mycket uppmärksamhet… stolpen går som sagt va att redigera bort…

ronniepersson.daportfolio.com