Modellfoto iFokus

Modellfoto

Etikett: modeller
Läst 3153 ggr
thisismypage
0

Vill bli modell! Hjälp!

Hej!

Jag är en tjej på 14år som länge har velat vara en modell och har försökt sökt runt på google hur länge som helst utan resultat…

Är det någon som vet hur jag kan hitta jobb, om det finns någon hemsida ex. Skulle vara väldigt tacksam för svar :)

bgtommyalm
0

Hej och välkommen hit. Berätta lite om dig själv här på sajten utan att avslöja allt för mycket. Har du en bild så lägg ut den. Var finns du i landet. Vad vill du med ditt modellande? Här finns fotografer från hela riket så chansen att hitta en fotograf som passar dig borde finnas.

Har du dina föräldrars tillstånd, för det krävs det vid din ålder.

Du skall vara lite försiktig i dina kontakter på nätet. Du får gärna skicka mig ett personligt meddelande med dina uppgifter så kan jag hjälpa dig att lägga ut dina önskningar på sajten.
Betaljobb kan vara svårt innan du visat vad du kan och vill med ditt modellande. Återkom gärna och lycka till

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

pellepiano
3

Mikas är nog den mest kända modellagenturen. På deras sida kan man skicka in bilder på sig själv och kanske bli antagen. 

http://www.mikas.se/become/

Sen finns också andra typ av modelljobb inom reklamfilm mm och då kan kanske www.filmcafe.se vara nåt.

Men se till att ha hyfsade bilder.

deleteduser
0

Jag blev modell som 14-åring, skickade in bilder till en agentur. De ringde och ville träffa mig, tog lite polaroidbilder och sedan fick jag skriva på ett modellkontrakt :)

Metnal
0

#3 Kul! Hur har det gått för dig? :)

Kolla gärna in min blogg! http://thefatcheerleader.com

Instagram: @metnalized

deleteduser
0

#4 Det har gått riktigt bra faktiskt! Fast framtills man fyller 15 är det bara "förberedelseår", så det har varit lite tomt på plåtningsfronten ibland. Men de fotograferingarna jag gjort var såååå kul! :)

conadrie
0

Jag är lite nyfiken.. vad ska man ha på sig om man ska skicka in bilder till an agentur? xD

deleteduser
0

#6 Vit t-shirt/linne och jeans. Uppsatt hår och osminkad :)

bgtommyalm
0

Kommentaren från #7 var något förenklad och lite onyanserad.
Rent personligen skulle jag rekommendera flera bilder men det beror också på vad du villa modella som. Ansiktet är viktigt och då bör du nog ha med bilder både sminkad och osminkad. Uppsatt hår förstår jag inte riktigt. Men kropp och ben är också viktiga om du vill ha det med i ditt modellande. För att visa dina ben på ett fördelaktigt sätt tar du ett par tunna solbruna strumpbyxor och ovanpå dessa ett par något tjockare ovanpå. De kan gärna var glansiga. Det gäller också att posera rätt, fötterna åt rätt håll, händerna rätt och allt annat rätt. Du måste helt enkelt visa dig från din bästa sida och sticka ut. Fråga mer!

CorneliaAndersson
0

(Förlåt om ni känner att denna tråden var gammal)

Så,, man behöver liksom inte vara kroppsmodell?

Jag känner det att jag inte alls skulle vilja bli fotad,, när jag visar ben eller/och mage.

Man kan alltså komma långt även fast man inte är i bikini etc?

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

bgtommyalm
0

En gammal tråd kan bli ny. Att bli modell med bara sitt ansikte tror jag inte riktigt på. Att du sedan inte vill bli bikinimodell är något annat. Det är knappast bikinifoto som dominerar inom modellfoto. Hur långt du kan komma beror på många faktorer och har väl inte så mycket med bikini att göra.

Halcyon
0

(Förlåt, gammal tråd)

Men tänkte bara säga att det finns ju massor av olika modeller. Ansiksmodeller, fotomodeller, runawaymodeller osvosv. Jag blev själv modellscoutad i gallerian Gallerian här i Stockholm av Mikas. :)

we're always chasing that paradise

bgtommyalm
0

En något märklig tråd. TS har aldrig synts till sedan starten men plötsligt dyker det upp nya inlägg. Nya inlägg är både bra och kul men det hänger liksom inte ihop. HoHo, TS, var e du?

leemland
0

Ja du de va en bra fråga #12 , TS har inte varit inloggad på iFokus sedan hen blev medlem 2013-08-19 .. Så ni lär nog inte få någon respons alls .. :/

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/