Modellfoto iFokus

Modellfoto

Etikett: allmän-fotodiskussioner
Läst 947 ggr
leemland
0

Hur ska man skydda kameran ?

I sommar har jag funderingar på att kanske fota en så kallad Color run, mest för att min syster kanske ska ställa upp :P 
Men nu undrar jag hur jag bäst skyddar min kamera vid ett sådant tillfälle,! 
Blev lite orolig när jag läste denna länken så därför ville jag fråga er som kan sin sak 🙂

http://www.lensrentals.com/blog/2013/05/how-to-ruin-your-gear-in-5-minutes-without-water

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Martin
0

Det känns som att teleobjektiv och stora avstånd verkar vara en bra idé :)

För er som inte vet vad det är; http://thecolorrun.com/gallery/

mvh Martin

leemland
0

#1 Så ett 55-250 skulle va bra och så får jag stå en bit ifrån bara? 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Martin
0

#2 Oavsett objektiv hade jag sett till att stå så långt borta att jag inte är i närheten av dammen. Om det finns möjlighet att stå på båda sidor om runnet, stå med vinden i ryggen.

Svårt att avgöra hur mycket färgen/dammet sprids så jag kan inte säga om det räcker men det känns som att det borde göra det. Men man måste nog vara på plats för att kunna avgöra.

mvh Martin

[PeterWem]
0

När jag fotograferar brandövningar där pulversläckare används kan man stå nära bara man har vinden i ryggen. Pulvret oxiderar all elektronik det träffar och tränger in överallt.

leemland
0

Tack för svaren! Får fundera lite till på deti så fall och se hur jag gör :-P

/ J 

bgtommyalm
0

När jag tittar på alla länkar så slår det mig att kameran kanske inte är det viktigaste att skydda. Hur mycket färgpulver tål våra lungor. Det här ser för mig ut som hälsovådligt. Jag skulle aldrig utsätta mig för det. Jag har en bra försäkring som täcker det mesta för min utrustning men att den skulle täcka detta tvivlar jag lite på.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

leemland
0

#6 Okej. Hälsoriskerna har jag inte tänkt på … 

Nä jag tror inte heller det går på försäkringen om det händer något. I länken så hade 2 objektiv skickats tbk till tillverkaren och inte ens där "höll" garantin.

/ J