Självporträtt
En riktigt trevlig bild. Det enda jag vill nämna som lite negativt är att du kunde lyft huvud/haka lite grann och på så vis fått med lite mer ögon. Ditt hår saknar detaljer upptill men det kompenseras av ett snyggt ljusblänk i luggen.
Ett tips till dig kunde vara att skaffa ett stativ och använda självutlösare så slipper du att hålla i kameran som kan vara nog så knepigt.
Att du är nybörjare syns inte på denna bilden.
Önskar dig en bra dag. Tror mer på kunskap än på prylar!
Medarbetare på Modellfoto i Fokus

Jag tycker också att den är ganska bra. Dock kunde du valt en annan bakgrund, känns lite "vanlig". Hellre att du står väldigt långt från nånting så bakgrunden blir mer okla och suddig.
Kamerans egen blixt gör att man inte har kontroll över ljusets riktning. Här blir det lite för mycket highlights i det fina håret ( tycker jag )
Blick och uttryck är jättefina..
Tack så jätte mycket för kritiken. Jag ska tänka på det ni skriver och det kommer komma fler bilder från mig :)
Det här är ingen bra bild men problemet finns inte hos vare sig modellen eller fotografen (som väl är samma person).
Problemet är kamerainställningen. Du har använt porträttläget i kameran. Det innebär att programmet i kameran försöker göra hudpartierna mjuka och jämna och det klarar inte kameran. Huden ser lite utsmetad ut och det förstör din antagligen omsorgsfullt lagda makeup. Din beskärning är enligt min mening snygg och ditt uttryck är mycket bra. Dina ögon är precis så intensiva som jag vill dem i ett porträtt.
Tips.
Ställ om kameran till läge M eller AV. Ta bort så mycket av luggen att dina ögon syns helt. Du har ett utseende och en närvaro som får mig att sträcka mig efter kameran.
Önskar dig en bra dag. Tror mer på kunskap än på prylar!
Medarbetare på Modellfoto i Fokus
#5 Tack så jätte mycket för kritiken :) Alltid kul att få höra hur en så duktig fotograf har att säga. Och tack för dom fina orden :D