Kritik
Skulle gärna vilja ha lite kritik på dessa bilder :)
/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se
Den första bilden känner jag igen, tror jag lämnat kritik på denna redan så jag går direkt in på bild 2 :)
Bild 2: Jag gillar verkligen ögonen, med ett litet undantag på högra ögat i ögonvrån så är det lite mörkt. Har du testat att låta ögonen vara i färg och allt annat svartvitt?
Den är bra komponerad tycker jag.
En annan sak; det ser ut som om halsbandet "rör" sig lite. Men bilden är fin och den funkar verkligen för mig :) Man tänker inte så mycket på det jag nämnt om man inte riktigt studerar bilden tycker jag :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
I din bild 1 skulle jag lyfta fram modellen mer. Beskär den hårdare framför allt i överkant. Modellen sitter obekvämt och det tycker jag mig se i hennes ansikte. Ögonen kunde du ljusa upp en del om det går.
Bilden 2 är intensiv och skulle antagligen bli intensivare om du skar en del på sidorna. Om jag blir petig så ljusa upp ögonvitorna en aning och jämna till pannan i efterarbetet. När du ändå håller på så tar du bort hårstråna som ligger över kindbenet till vänster. När du gjort det så har du en bra bild.
Önskar dig en bra dag. Tror mer på kunskap än på prylar!
Medarbetare på Modellfoto i Fokus