Kattbilder och modellfoto
Min rubrik kan ge intryck av ett hjärnsläpp men så illa är det inte riktigt ännu. Jag satt och redigerade kattbilder och det kräver sin förklaring. En katt säger du inte plats eller sitt till. Katten finns där det passar den. Just den här katten passade det att sitta eller ligga där det var mörkt och totalt fel bakgrund. Inte ens den vackraste sidan ville den visa när jag ville att den skulle visa den. Om jag riggade ljus så satte den svansen i vädret och gick oerhört förorättad till en ännu sämre plats, eller bättre ur katten synvinkel.
Det fick bli blixt och ett krypande, sittande och hängande och det resulterade i röda ögon och konstiga bakgrunder.
Nu har ju, tack och lov, Adobe skapat en antal program som löser alla dylika problem så det blev att sitta framför datorn för att ställa allt till rätta som katten ställt till. Husse och matte måste ju bli nöjda..
Efter åtskilliga timmar började mina ögon bli trötta och hjärnan urvattnad så jag behövde lite annat än en pälsboll att vila ögonen på.
Vad är då bättre än Modellfoto iFokus.
Jag började titta på gamla inlägg med och utan bilder.
Den här sajten har ofattbart bra inlägg, många engagerade medlemmar och helt ljuvliga bilder. Kunskaperna på sajten är häpnadsväckande. Efter att ha läst mängder med inlägg och tittat på bilder så måste jag konstatera att den här sajten har mycket att ge.
Det som förvånar mig en aning är att det finns rätt många som lägger in bilder för synpunkter och kommentarer och sedan inte följer upp sina inlägg. Vad beror det på? Fick man inte det svar man önskade eller är tonen på sajten för hård? Är svaren dåliga eller okunniga?
Det får bli ett kattporträtt som avslutning. Jag är inte riktigt nöjd, hoppas husse och matte är det. Att katten struntar i bilden är jag helt övertygad om.
Önskar dig en bra dag. Tror mer på kunskap än på prylar!
Medarbetare på Modellfoto i Fokus
Hehe..nä..katter gör minsann inte som man ber dom…dom gör precis som de själva vill och det är nog därför jag gillar katter även om vi inte själva har någon nu.
Det är en fin kise du fotat iaf även om nu inte förutsättningarna var de bästa.