Jag tackar för mig 131130
Jag har nu varit Sajtvärd för Modellfoto under en tid och det har varit stimulerande men också fyllt av hinder i form av sjukdom och motgångar som har hindrat mig från att göra ett bra jobb.
Min tid fylls också av politiska uppdrag och mentorskap liksom egna fotouppdrag och ett privatliv. Därför har jag beslutat att lämna värdskapet 131130 för att låta nya friska krafter ta över.
Min förhoppning är att sajten kan öka sin kvalité och att innehållet kan bli bättre när jag överlåter den till någon annan.
Ni som medverkat genom bilder och inlägg skall ha ett stort tack!
Önskar dig en bra dag. Tror mer på kunskap än på prylar!
Medarbetare på Modellfoto i Fokus

Får önska en god fortsättning till både dig och sajten.
Det var väldigt tråkigt att höra då jag tycker att du har fungerat bra som Sajtvärd. Jag hoppas att din efterträdare tar ansvaret på lika stort ansvar som du gjort, och att sidan förblir livfull och välbesökt.
Hoppas att du får det fortsatt bra och att du fortfarande deltar i diskussioner här på iFokus, fastän bara som medlem.
Verkligen synd att du slutar.
Men hoppas du stannar kvar och delar med dig av din erfarenhet :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#1, tack. Du har tillfört mycket och jag kommer att följa dig fortsättningsvis.
#3, stort tack. Jag har försökt men inte lyckats fullt ut och visst jag kommer att finnas kvar i kulisserna.
#4, Du har som jag uppfattat det medverkat på sajten på ett trevligt och bra sätt. Och jodå jag finns kvar och hoppas att du också gör det.
#2, det hoppas jag också, men ärligt talat så har du inte tillfört särskilt mycket.
#5 Jodå jag stannar :) Ska försöka komma igång med modellfotograferandet och lära mig lite mer :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#7 Det kokar i mig av ilska när jag läser dina inlägg och egentligen borde jag kanske hålla tyst men det går bara inte.
Jag känner Tommy lite grand och en sak ska jag tala om för dig du lilla uppnosiga tösabit att dålig är han inte.Han har mer erfarenhet av foto än vad du nog nångång kommer att få.
Jag är gammal jag också, jämfört med dig, men en sak lärde mina föräldrar mig och det var att inte vara uppkäftig.
Jag håller med det han skrev innan, att du inte tillfört särskilt mycket.
Otrevlig och kaxig har du varit och sånt platsar inte på ett sånt här ställe.En gnutta ödmjukhet borde du skaffa dig, det skulle du banne mig behöva.
Bäst är att inte ta vid sig av eller bry sig om sånt.
Möjligen kan man fnissa lite år de barnsliga och omogna inlägg och inställning som vi sett exempel på.
Värd för Pensionärer
Brukar inte heller lägga mig i men jag tror #7 menar sjuk och inte dålig, då TS nämner sjukdom. Tror #7 bara formulerar sig dåligt.
/ J
Jag tycker att det är extremt roligt att se att Malyna i en annan tråd har retat upp sig på att hotellpersonalen som jobbade på det polska hotellet hon besökte var sura och otrevliga. Dessa två egenskaper tog hon uppenbarligen med sig hem från hotellet.
Mata inte det här trollet mer nu.
#11 Läs #10
Malyna, jag borde ha stängt av dig för länge sedan men jag vill ge alla en möjlighet att komma till tals och dessutom roar du mig. Att jag är dålig har du all rätt att anse men jag vet inte om du menar som Sajtvärd eller sjuk. Sjuk är jag inte men min sambo har varit sjuk i den värsta sjukdom jag kan tänka mig och det har krävt mycket av den tid jag kanske skulle lagt på sajten. Nu bröt jag visserligen min handled för 7 veckor sedan i ett mycket komplicerat brott men trots det har jag kunnat skriva och eftersom jag inte fört det till torgs här så kan du knappast mena att det påverkat sajten. Att jag skulle vara dålig som Sajtvärd kan du ha rätt i men jag vet ärligt talat inte om du har den kompetens som krävs för att bedöma det. Min ålder har du också synpunkter på och jag erkänner att jag har uppnått 68 år men vad det har med min kompetens att göra begriper jag inte riktigt. Jag har helt moderna kameror och har byggt min dator själv. Mina fotoprogram är de senaste som går att få och min telefon är inte äldre än 2 månader (Sony Experia Z1) så trots att jag är lastgammal försöker jag hänga med i utvecklingen. Jag lovar dessutom att slå dig i alla moderna dataspel trots att jag spelat spel i DOS för många år sedan.
Jag började lära mig fotografering 1963 och det är jag tacksam för eftersom det gav mig en grund för en förståelse som jag vid min ålder tror är nödvändig för att begripa hantverket foto.
Fortsätt roa mig, kanske stannar jag kvar som Sajtvärd och då har du också tillfört något.