Modellfoto iFokus

Modellfoto

Etikett: hjälp-mig
Läst 1682 ggr
leemland
0

Hur ska man instruera ?

Hejsan, 

Jag har aldrig riktigt sysslat med modellfoto, utan mest tagit "ploj"bilder. 

Som jag skrivit tidigare så ska jag ju ta gravidbilder senare i år och jag och dom blivande mammorna har pratat lite (vi kommer diskutera mer) och då ville den ena mamman att jag skulle instruera(rätt ord?) dom. Men jag har ju aldrig gjort något sånt så jag vet inte hur man gör och vad man ska tänka på. 

Jag har inga problem med att säga till folk vad som ska göra i vanliga fall :P Men detta är ju annorlunda :) 

Kan ni som kan er sak berätta vad jag ska tänka på och hur jag ska instruera dom eller tipsa mig kanske? :) 

visste inte i vilken kategori de skulle va. 

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

bgtommyalm
0

Du ligger i rätt kategori.
Du har två möjligheter till att börja med, antingen visar du själv hur du önskar poserna eller så förklarar du. Ditt viktigaste uppdrag tror jag kommer att bli avslappning. De flesta som är ovana att stå framför en kamera spänner sig och detta syns på bilderna. Du måste också visa en säkerhet i ditt arbete eftersom osäkerhet märks och smittar av sig. Undvik att pilla med kameran och annat tekniskt mer än absolut nödvändigt och prata med dina modeller under tiden. Skoja när det känns OK och ta en paus efter ett tag.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

leemland
0

#1 Tack för tipsen . Men de är lite de som jag är osäker på, hur jag vill ha dom. Jag har ingen aning, förutom den klassiska: hålla om magen och titta på den. (vi ska troligtvis både fota inne och ute.) 

Vad beträffar osäkerheten så är det nog jag som kommer stå för den :P Jag har oftast väldigt höga krav på mig själv och misslyckas jag känner jag mig stressad och så. Jag tror inte mina modeller känner sig obekväma framför kameran, jag har i alla fall inte fått den uppfattningen. Vi kommer ta bilder varje gång vi träffas har vi sagt så förhoppningsvis så försvinner osäkerheten hos alla :) Men jag ska tänka på de du skrev och försöka bli av med min egen osäkerhet.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

NoomiB
0

Du kommer att klara det fint tror jag.

Googla runt lite på gravidbilder så kan du få lite tips o ideér på olika poser. Du har ju förmånen att kunna fota dom vid flera tillfällen så testa o lek er fram.

leemland
0

#3 Tack :) Ja, jag ska kolla runt lite och försöka få ideer :) 

Det känns lite lite bättre nu för jag diskuterade med en av mammorna idag. Och vi ska bland annat träffas igen om en vecka eller så och gå och kolla in några olika ställe för utefotograferingen och diskutera mer:) Jag ska också be dom kolla lite om hur dom vill ha de och om dom har några ideer :P

/ J