Modeller och fotografer.
Den här sajten vill inte riktigt ta fart som jag önskar och därför ber jag dig om goda råd. Vad vill du som fotograf se på sajten och vad önskar du som är modell dig. Hur ofta besöker du sajten? Vad hoppas du att finna när du tittar in här? Vad saknar du? Prenumererar du på nya inlägg genom den utmärkta funktionen?
Ge mig lite tips om vad du vill se och läsa om och jag skall försöka uppfylla det. Vi är nu 256 medlemmar och tillsammans skall vi forma sajten, gör din röst hörd.
Önskar dig en bra dag. Tror mer på kunskap än på prylar!
Medarbetare på Modellfoto i Fokus
Ska fundera lite men en sak som jag redan nu kan säga är ljussättning både i studio och hur man ska tänka vid utomhusfoto och särskilt om man är tvingad att fotografer i starkt solljus (t.ex vid bröllop). Har läst en del om det men känner att jag behöver mera om detta.
Värd för Pensionärer
Hej igen.
Även här har jag tagit bort din mailadress. Dina inlägg borde ligga under "Jag söker fotograf".
Nu har jag funderat lite och kommit fram till:
Tips och idéer inom i stort sett alla aktuella områden.
Bilder, bilder och bilder. Gärna med kommentarer och åsikter om vad som gör dem bra och vad som kunde gjorts bättre eller annorlunda och exempel på samma bild med olika utförande. Diskussioner kring bilder.
Någon form av tävling, behöver inte vara något pris.
Saker som ger upphov till utbyte av åsikter borde kunna öka intresset och deltagandet.
Värd för Pensionärer
Jag skulle inte ha något emot att se tjejer här som ställer upp på fotografering, och som tillåter att man lägger ut bilder på dem här.
Men det är kanske bara önsketänkande?
Jag tackar för era synpunkter så här långt.
#5 om du söker i inläggslistan så finner du en hel del matnyttigt för dig. Att skriva om samma sak flera gång känns inte så motiverat:
Jag har haft 3 tävlingar här den första med en dator i pris klantade jag med reglerna men det blev inte särskilt många deltagare. Den andra med ett USB-minne i pris fick inte en enda deltagare. Den tredje med ett presentkort i pris hade en enda deltagare. Jag har lagt några kronor på priser med mycket liten effekt. Är inte direkt uppmuntande.
#6, finns en tråd som heter "Jag söker fotograf" och det är inte många i den tråden.
Jag lugnar mig ett tag och får se vad det mer kommer för önskemål innan jag fattar pennan.
Jag skulle vilja se lyckade och misslyckade bilder. Där ni som kan er sak kanske kan berätta vad som är felet med bilden eller vad som är rätt :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/