Leka modell för en dag.
Jag fick förmånen att leka modell för en dag på The Studio i Göteborg. Vilken upplevelse! Så roligt och även utbildande i fotografering om man var lite "med i matchen". Jag är otroligt nöjd över bilderna fastän att jag är en grå nobody. Spegelbilderna var de allra roligaste att ta och de blev de allra bästa oxå.. Min pappa fick ett inramat kort och grannarna frågade - vem är tjejen på kortet… 😃 DET får jag ta som mycket bra beröm…
Får ni en chans att komma till The Studio så ta den! superkul, oavsett ålder!
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Nu vet jag inte ett skvatt om The Studio och vad det handlar om. Kan du berätta lite för en lantis? Men det bra att du blev nöjd och det gläder mig. Bra bild blev det också.
Önskar dig en bra dag. Tror mer på kunskap än på prylar!
Medarbetare på Modellfoto i Fokus
The Studio är en studio i Göteborg - tror de även finns i Stockholm -som tar in vanliga människor, mejkar och fixar håret och tar kort, duktiga fotografer som jobbar. De tar en serie kort och man får sen köpa de kort man vill ha. Poppis att ge tonåringar, familjer i present. När jag var där så var det 2 grupper av möhippor där.
Kul upplevelse -och just med spegelbilder så fick jag själv aha-upplevelser hur ljuset studsar i spegeln upp i ansiktet, vilket gör ansiktet väldigt mjukt.
Fin bild!
Nu är det kanske inte dom, men det finns ett eller ett par firmor som kör det konceptet men som åker runt i landet. Dom har tom varit i lilla Karlshamn. :)
#3 - tack
ja det finns nog flera fotofirmor som kör samma koncept. Populärt och superkul. Jättekul present att ge bort.
Fin bild :)
Såna företag finns överallt faktiskt :) Även i utlandet :P Min syster har varit och gjort de i England nagon stans. Tror aven att de finns i Malmo.
Ber om ursakt for att jag inte skriver med dom sista bokstaverna i alfabetet, men jag har kommit at nagon knapp sa tangentbordet(laptop) inte funkar som de ska.
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Helt ok att de finns lite överallt. 🙂
Jag hade mycket dåligt självförtroende (har jobbat stenhårt på det de sista åren) och att få leka modell var superkul. Jag avskyr att vara framför kameran. jag blir stel, med lätt galen blick och det syns tydligt att min ena ansiktshalva är lite sned. Ena mungipan hänger, mitt leende blir alltid snett och jag avskyr att se mig själv på kort.
Men här behövde jag inte le. Tjejen som fotade sa bara - var dig själv, du kan le med ögonen…och sen höll hon igång mig, titta vänster, upp med hakan, ta ett steg fram, vrid överkroppen åt höger, lägg handen på höften, titta vänster, titta ut genom fönstret.. med alla dessa kommandon så glömde jag helt enkelt bort att hon oxå hade en kamera i handen.. 😃 och för första gången i mitt liv så blev jag bra på kort!
Sen hade jag ju fullt upp med att kolla in hur hon fixade ljuset, vinklar, hur hon kröp ihop för vissa bilder - rörde sig höger -vänster. klart inspirerande
Du är vacker tycker jag…även på din profilbild.
Förstår att det var en rolig o spännande upplevelse och fotar man då själv så har man ju liksom dubbel glädje av det. Suga in hur andra jobbar.
Inte behöver man le på alla bilder, en fundersam..allvarlig..bara vara bild är lika fint det.
#7 Tack
Nej, du har helt rätt, man behöver inte le eller skratta på alla kort. Men när det är kameradags så är det oftast det folk ändå säger - så leeer vi..🙂 Men nu har jag lärt mig att bara slappna av och fokusera på en punkt strax bakom/bredvid den som håller i kameran, och det har blivit lite bättre
Man förstår inte riktigt vad det handlar om i dina foton men fina var de.
#9.. har du läst vad jag har skrivit?? att få leka modell för en dag och få bli nöjd med korten och att få se hur en fotograf jobbar.
Okej…..trodde du ville ha kritik 😕
du får gärna ge kritik om du ser något i bilderna som kan göras bättre 🙂 jag är novis och kan alltid lära mig . Dessa kort är tagna av the studio i göteborg med proffsfotograf.
Ok..