Modellfoto iFokus

Modellfoto

Etikettfrån-värd-och-medarbeare
Läst 2930 ggr
bgtommyalm
11

En sommartävling

Där jag nu sitter är det just nu 30 grader varmt och det måste betyda att sommaren har kommit på allvar. Till sommaren hör glass, en kall god glass som smakar sommar.

En glass och en modell borde gå att kombinera på en riktigt bra bild och den bilden vill jag att du tar för att vara med i sommarens tävling här på Modellfoto iFokus. Reglerna är enkla.

Du lägger in högst 2 bilder i storlek 1500 pixlar på längsta sidan.

Det finns en modell och glass på bilden, hur du tolkar det avgör du själv. Färgbild? Ja, men kan du göra en kul, bra bild i svart-vitt så visst kan det gå.

Bilden får vara manipulerad. Jag utgår från att du har en modellrelease som tillåter publicering.

Domare är jag och den nya medarbetaren på sajten NoomiB och du kan inte överklaga beslutet.

Priset är ett presentkort hos Hemglass på 200 kronor och vi delar ut ett litet tröstpris-presentkort på 50 kronor.

Tävlingstid från idag till den femtonde augusti.

Skriv gärna lite om bilden, din kamera och annat spännande som hör till bilden.

Mot glasskiosken!

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

bgtommyalm
2

Puffar lite för denna tävling.

Ylva-Li
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ptja. Du sa aldrig nåt om att det tvungen skulle vara människor. ;) Sååå, mitt första bidrag, och mindre seriösa, får bli på katterna.

I det här hemmet får man nämligen inte äta glass ifred! Tittar man bort så har någon börjat slicka.. Så det gäller att ha is i magen och hålla glassen högt! 

Återkommer senare med en till bild. Kanske blir det en tvåbening denna gång, vem vet?

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

bgtommyalm
0

Idag hade vi här i Karlshamn en hagelskur som gjorde marken helt vit på några minuter. Det kan tyda på att sommaren är slut. Hur som med det men sommartävlingen här tar slut imorgon klockan 12 på natten så nu gäller det komma till skott.

bgtommyalm
0

Lite sent. Och det beror inte på svårigheter att välja vinnande bild.

Grattis Ylva-Li, om du meddelar mig din adress genom ett meddelande så kommer priset på posten.

Ylva-Li
0

Asch, lite trist att det inte blev några fler bidrag ju.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

bgtommyalm
0

Håller med dig, men du är en värdig vinnare.

Ylva-Li
0

Tack. :) Katterna blir glada. ;)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Inlägget är låst för nya kommentarer