Gör dig och mig en tjänst
Som Sajtvärd på Modellfoto iFokus tittar jag med spänning efter nya medlemmar, men jag blir ofta förvånad och besviken när jag ser vad som finns i medlemmarnas egen presentation av sig själv.
Kön: hemlis, Ålder: hemlis, Land: tomt. Och för övrigt tomt igen. Om jag kunde läsa lite kort om er medlemmar såsom ålder och erfarenhet skulle det vara mycket lättare att göra bra och intressanta inlägg och artiklar. Även bostadsorten kan betydelse, förutsättningarna för modellfoto utomhus ser ju ganska olika ut i Ystad och Haparanda och närheten till fotofirmor skiljer sig åt beroende på din bostadsort.
Ta nu ett litet tag och fyll på i era presentationer.
Önskar dig en bra dag. Tror mer på kunskap än på prylar!
Medarbetare på Modellfoto i Fokus
Puffar
Jag puffar denna tråden igen med en bulldoggs envishet. Det har betydelse för mig när jag skall svara på inlägg och frågor.
Får jag påminna om detta igen?
Alla kanske inte vill säga vart dem bor eller sin ålder pga olika anledningar? Alltså rakt fram så…
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Man kan ljuga om att man bor i grannstaden och slänga på ett år på sin ålder. Det tar i alla fall bort oroligheten från normala människor som snokar, men det ger "oss" andra ett hum om vem personen bakom skärmen är.
#6 Ja det är sant jag anser dock inte att man ska behöva ljuga om sin ålder osv 😛
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5,6,7 jag förstår er försiktighet men det går att ge en bild av sig själv utan att lämna ut sig helt.
"Jag är en kvinna på några och trettio, bor i en storstad i mellersta Sverige. Har foto som en stor hobby och har fotograferat i tio år, alternativt, jag är en kille i övre tonåren som nyss skaffat kamera, bor på en liten ort i Skåne men har nära till en storstad. Jag har nyss avslutat medialinjen med fotoinriktning och vill gärna bli fotograf."
Eller, "jag är en tjej som nyss blivit tonåring och jag älskar att fotografera min katt, jag har ingen egen kamera utan får låna pappas. Vi bor ute på landet mitt ute i skogen så jag har långt till närmsta stad. Jag vill lära mer om foto eftersom jag är nybörjare".
Svaren till dessa tre medlemmar kommer att se lite olika ut oavsett frågorna, så tro mig det är värdefullt att veta vem du är bakom signaturen eller avataren. Sen blir det lite trevligt och personligare att veta vem man skriver till.