Modellfoto iFokus

Modellfoto

Etikettmodeller
Läst 1750 ggr
bgtommyalm
16

Tittar du på TV?

Jo det gör du antagligen, men tittar du på program som har med modellfoto att göra?
Själv brukar jag titta på America´s Next Top Model med programledaren Tyra Banks.
Tyra Banks är dessutom den modell jag helst skulle ställa framför kameran om jag fick drömma en stund.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tyra_Banks

Dina synpunkter på program som detta skulle vara intressanta att ta del av.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

pellepiano
7

Jo, jag ser i princip alla avsnitt av ANTM. Det är alltid kul att se plåtningar, och sen se resultatet. De har ofta bra ideer och väldiga resurser för genomförandet. Det önskar man att man hade ibland =) Men tills vidare får man använda alternativa tekniker när man vill göra nåt lite annorlunda. Som tex …

http://photos.modelmayhem.com/photos/100517/13/4bf1ac496c050.jpg

bgtommyalm
0

Du verkar ha lika bra resurser du, eller så är du duktigt i Photoshop.

Denna kommentar har tagits bort.
pellepiano
3

=) Jag kör lågbudget, på nästan allt. Så det blir en blandning av allt möjligt, förutom personal då.

Önskar jag hade varit i New York ett år tidigare så kunde bakgrunden till den bilden ( från Rockefeller Center ), vart min egen. Nu var jag där förra året och tog bakgrunder, så nu kan jag ha helt eget därifrån, tex … http://500px.com/photo/37076576

NoomiB
2

Jag brukar också titta på ANTM just för fotandets skull..alltid fastnar väl nån idé.

Mina resurser är väldigt små..gör så gott jag kan med det jag har.

Vad gäller Tyra Banks så är hon så otroligt vacker och håller med Tommy..det skulle inte alls göra ont att plåta henne. :)

Hon är dessutom väldigt duktig bakom kameran och med tanke på att hon kan få fram det vackra i alla så skulle tom jag kunna tänka mig att ställa mig framför kameran och känna mig bekväm. :)

bgtommyalm
0

Tyra är ju en så kallat +modell så hon har det lite svårare. Du är välkommen framför min kamera Noomi, alla har bra sidor och det beror bara på fotografen om det finns i bilderna.

pellepiano
0

Grattis Noomi till de 45 minutrarna på Fotografiska. Roligt att höra.

NoomiB
0

Jo jag vet…fast jag tycker ju att det dom kallar plusmodeller oftast är såna som ser ut precis som en kvinna ska göra..

mmm..det skulle vara kul att testa Tommy. :)

Pellepiano: Tusen tack!

pellepiano
0

Jag fotade en ++ modell idag =), som jag väntat på att få fotografera i över ett år. Kul att det äntligen blev av.

NoomiB
0

Åh..skulle man inte kunna få se nån bild från den fotningen pellepiano?

Nu är jag ju oftast bakom kameran..och har inte så mycket erfarenhet av modellfoto egentligen…men jag har varit framför kameran också, så där lite för skoj skull. Får man till bra bilder så är det faktiskt rätt gott för självkänslan. Jag har iaf upplevt det så.

bgtommyalm
0

#9, ett problem med + eller ++ modeller är att de ofta inte tror riktigt på att de kan bli bra framför kameran och därför "gömmer" sig lite. Håller med NoomiB att det skulle vara trevligt med en bild.

Fridaaaa
0

Topmodell tycker jag inte är bra då de väljer i princip alltid ut riktigt smala tjejer, för smala enligt mig, och kallar då kvinnor med former och med normal kroppsvikt för "plusmodeller", sånt gör mig mest sur, arg och irriterad…

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bgtommyalm
0

Kan hålla med dig lite, men så är det i den världen.

Fridaaaa
0

#13 ja tyvärr, men det sänder ut fel signaler tycker jag 😕

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pellepiano
1

De kanske skulle börja kalla de vanliga delatagarna för minusmodeller =)  och de i Tyras storlek för normala. Då skulle det nog bli liv i luckan.

Ylva-Li
0

Nepp, tittar nästan aldrig på TV. Har inte riktigt tid att sitta framför. De få gånger vi sitter vid tv så tittar vi på nån utvald film. Kan kolla på netflix ibland på datorn. Men sällan vanlig tv.

Oj, om Tyra är +modell.. uj, vad är man själv då! Nej hu vad världen blivit skev.. :(

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

pellepiano
0

#10  Den plåtningen var enkom för en affisch för en kommande utställning, är det tänkt, och den är inte klar än. Så lustigt nog var det bara en enda bild jag skulle ta.