Modellfoto iFokus

Modellfoto

Etikettkritik-tack
Läst 767 ggr
leemland
0

Lätt kritik tack

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja ha lite lätt kritik/synpunkter på en bild jag tog på min syster på ett bröllop vi va på tidigare i sommar :) 

Jag är helnybörjare inom porträttfotografering. (kan lägga upp originalet också om ni vill)

ps. jag har tillåtelse att lägga upp bilden.ds.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

pellepiano
0

Att använda blixt på kameran kan ge en del negativa verkningar, såsom sk slagskugga ( som går på gräsmattan längs modellens högra sida ), som inte är så attraktivt, och att bakgrunden (  träden ) inte nås av ljuset från blixten, så den blir onödigt mörk i förhållande till modellen.

Hade man fotat halvkropp så hade man inte tänkt så mycket på det dock.

bgtommyalm
1

För många år sedan lärde jag mig regeln "gå tre steg närmare" och den regeln gäller fortfarande. Du har väldigt mycket miljö runt systern och det tillför inte bilden något. #1 har kloka synpunkter.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

leemland
0

Tack för kritiken !
#1 Skuggan hade jag inte själv märkt fören du sa de.  Tack, ska försöka tänka på det nästa gång! Jag ska testa mig fram mer en annan gång, och se om de blir bättre. 

#2 Okej, jag ska försöka komma ihåg "gå tre steg närmre" nästa gång jag testa något :) Jag har inte beskuret bilden över huvudtaget, utan bara ändrat lite med färger. Kan se om det blir bättre om jag beskär den .

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/