Modellfoto iFokus

Modellfoto

Etikettkritik-tack
Läst 2104 ggr
moawi
1

Kritiknivå 2 - Modell med mask

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Glad

Har inte synts till särskilt mycket här men jag skulle gärna vilja ha lite kritik på den här bilden av min vän. Vi var i min trädgård och fotade. Hon hade med sig den här masken som hon hade köpt i London, jag tyckte den var jättefräck så ville gärna fota henne med den på.

Bilden är smått redigerad och en grässtrå har klonats bort.

bgtommyalm
0

Jag har normalt svårt med diagonala bilder men håret till höger i bilden balanserar detta bra. Jag gillar den direkta ögonkontakten också. Jag ser av Exif att du mätt exponeringen på flera punkter och detta har gjort ögonen lite mörka. Skärpan kunde också varit bättre men sammafattat så är det en bra bild.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

moawi
0

#1 Tack! Glad

ettlitetalias
0

Och bara som en liten sido-kommentar så tror jag att kloningen av grässtrået hade kunnat gjorts lite snyggare. Som det är nu är det en "rand" över bilden där saker och ting inte passar ihop riktigt, som maskorna i hennes tröja t.ex. Ingenting som stör väldigt, men kanske något att tänka på :)

bgtommyalm
0

Kloningen är inte gjord av fotografen. Den låg ute på Foto iFokus för att få hjälp med kloningen. Men jag håller med #3, jag har sett snyggare kloningar, men att klona maskor måste tillhöra det svårare.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

blackwood
0

Om du är intresserad Moiz har jag redigerat bilden lite. Mest för skojs skull då. :)

moawi
0

#5 tack! Jag har skrivit ut bilden och gett bort i present till modellen men i den skrivaren så blir alla bilder aningen ljusare så det blev ganska bra ändå :) Men visst blev din variant snyggare än originalet. Lätt att bli hemmablind ;)

Ried
1

Jag brukar inte redigra andras bilder, har testat redigera en kompis bilder men blev lite inspirerad att testa det då jag såg #5 hade gjort det, hoppas det var okej.
Tänkte att jag kunde visa bilden i alla fall ^^
Jag är ingen expert på redigering villket nog märks

Metnal
0

Jag hade velat se en annan tröja i denna bilden som hade matchat masken bättre.

Kolla gärna in min blogg! http://thefatcheerleader.com

Instagram: @metnalized