Modellfoto iFokus

Modellfoto

Etiketthjälp-mig
Läst 754 ggr
[Ebsanbebsan]
0

För kort för att bli modell?!

Hej! Hoppas jag har hittat rätt sida ;) Men iallafall, Det verkar ju vara många som är modeller här inne, eller modellfotografer. Hur lång måste man vara för att bli modell? Eller, hur långa är ni?/hur långa är modellerna ni brukt fota? Jag är 169 cm och är 15 år, vet inte om jag har slutat att växa :/ Hoppas inte det :( Har man en chans även om man är 170-171 eller nåt sånt? Hur blir man lång? Skulle gärna bli uppåt 175 cm! Min högsta dröm är att bli modell!! Tror ni att jag kommer att växa mer?? Och min sista fråga: Ni som är långa (typ 170-175 sådär), hur långa var ni när ni var 15 år och när slutade ni att växa?? Tacksam för svar även om det var många frågor!! Kram!

bgtommyalm
0

Hej, kul att du hittade hit. Jag skall försöka svara dig på ett vettigt sätt.

Det finns ingen längd som är rätt, för kort eller för lång. Jag tror att du kommer att växa under något år till men det är svårt att sia om. Om det är din dröm att bli modell så finns det så mycket annat än längd att jobba med.  Att känna sina styrkor och svagheter, att se sina bästa sidor och mycket annat.

Om du vill bli modell på heltid och försörja dig på det så har du mycket att jobba med, men att ha modellandet som en kul hobby tror jag kan ge dig mycket. Sök upp en lokal fotoklubb och fråga om det finns någon medlem som har intresse av modellfoto.

Lägg ut några bilder här på sajten av dig, få synpunkter och kommentarer.

Lev din dröm, men det är en tuff dröm, och tro på dig själv.

Återkom gärna.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus