Modellfoto iFokus

Modellfoto

Etikettkritik-tack
Läst 2366 ggr
Josefineeklid
2

dagens photoshoot!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

fotade min vän linnea idag, och jag själv är otroligt nöjd med bilderna faktiskt. nu vill jag jättegärna höra vad ni tycker! :)

besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg Kyss

www.sjuttiotal.blogg.se

Josefineeklid
3

2

www.sjuttiotal.blogg.se

Josefineeklid
1

3

www.sjuttiotal.blogg.se

Josefineeklid
4

4

www.sjuttiotal.blogg.se

Fliso
0

Blev riktigt häftiga foton, du är ju riktigt bra på att fota :)

bgtommyalm
2

Nja det här har jag lite svårt för. Hittar inte skärpan i bilderna. Gissar att du använt flera fokuspunkter. Exif saknas så det går inte att se hur du ställt in. Färgtonen i bilderna ligger som ett dis över bilderna. Nu vet jag att det är inne med Instagramliknande bilder men enligt min mening är det inte snyggt och det gör inte modellen rättvisa. 1:an, och 4:an har bra komposition.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

ru4real
0

Håller med om färgtonen, påminner om ngt krossprocessad e-6 film och det ser ganska hemskt ut.

Den sista gillade jag, den var lite rolig faktiskt.

Och kan inte heller se ngn skärpa. Ett tips är att alltid använda en fokuspunkt, och ha den på ögat, när man plåtar modeller. Sen kanske bilderna skulle må bra av lite efterskärpning.

Som modellfoto var 2'an tyvärr ganska intetsägande och trist. Samma för trean.

ru4real
0

Tog mig friheten att kolla din blogg, och tycker nog att de flesta bilder saknar skärpa, du behöver nog efterskärpa dina bilder ett snäpp eller 2. Nu vet jag inte hur du laddar upp dem eller efterbehandlar dem, men kolla om det programmet har ngt skärpeläge, typ oskarp mask i photoshop.

Josefineeklid
0

Tack för bra kritik! förstår dock inte vad ni menar med oskärpan, för jag lägger på nästan för mycket skärpa känns det som.. antar att jag inte har världens bästa dator att redigera med. :)

sedan så använder jag alltid en fokuspunkt och försöker att alltid träffa ögonen, och enligt min skärm så har jag bra skärpa. suck. jag efterbehandlar alla bilder i photoshop cs5.

alla fotar ju på olika vis, och jag föredrar att blanda in min alldeles egna stil (har redigerat så i många år, innan instagram fanns hehe..) med modellfoto. (sedan satt modellen bredvid mig när jag redigerade också och hon gillade det, så antar att det är viktigast att kunden är nöjd)

men tack återigen för nyttig kritik!

www.sjuttiotal.blogg.se

blackwood
0

Jag gillar bild 1 och 2! De känns moderna och är sköna att se på. Färgtoningen är underbar! Tyvärr sitter fokuset mer på tröjan än på ansiktet, vilket är lite synd. Hade velat se mer ögon, och gärna lite skärpa där. Men det är bra bilder!

[Linneape]
3

helt underbara bilder. spelar ingen roll att skärpan är lite borta. dom har något eget i sig och ibland behövs inte alla dessa fotoregler för att skapa underbara bilder.