Annons:
Etiketthjälp-mig
Läst 1758 ggr
Tiddelum
2014-12-19 19:42

Vill bli modell. Hur?

Hej jag är en 13 årig tjej som alltid hört att jag "blir bra på bild", att jag har modellkropp, att jag har speciellt utseende osv. och ända sedan jag var liten har jag drömt om att bli modell och tittat på Top model, mammor och minimodeller, modellflickor mm. Jag vill bli fotomodell och jag och min mamma har pratat om att skicka in lite bilder till nån agentur eller så men det har aldrig blivit av. Men hur ska man göra egentligen? Tack på förhand! :)

Annons:
bgtommyalm
2014-12-20 15:59
#1

Det skulle gå att skriva en bok som svar på dina frågor. Men jag skall göra det  lite kortare. Att ha speciellt utseende, modellkropp och annat som du beskriver är inte allt som behövs för att bli modell. Din ålder är också ett litet hinder eftersom du har mycket skola kvar. Att skicka in rena amatörbilder till en agentur ger nog ingen framgång eftersom de formligen drunknar i sådana bilder. Sök kontakt med en duktig amatörfotograf på din ort för att prova på att stå modell. Läs min artikel här på sajten om första gången som modell.  Gå inte till någon som tar betalt för att du skall prova på att vara modell det ger oftast mycket lite utbyte.
De TV-program som du tittat på är omtagna och redigerade massor av gånger och ger inte hela bilden av att vara modell.

Trots att jag skriver om svårigheterna att bli modell så tycker jag absolut att du skall jobba vidare på det. Skriv gärna här på sajten var du bor, avståndet kan vara besvärligt både för modellen och fotografen. Har du en bild på dig så skicka med den. Men lämna inte ut mailadress eller personuppgifter här. Vem vet, bor vi nära varandra och din bild tilltalar mig kanske jag hör av mig till dig.

Lycka till!

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

Upp till toppen
Annons: